Június 16-án zárják le a Lánchidat, dugók lesznek a belvárosban

2021. június 1. – 11:01

frissítve

Június 16-án zárják le a Lánchidat, dugók lesznek a belvárosban
Fotó: Ajpek Orsi / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

Június 16-tól lezárják a Lánchidat, és elkezdődik a hídon a felújítási munka. Mivel a felmérések szerint a forgalom leginkább az Erzsébet hídra terhelődik át, ott végeznek el több átalakítást, hangzott el egy háttérbeszélgetésen.

Az autósok már ezen a hétvégén találkozhatnak lezárásokkal, korlátozásokkal a budai alsó rakparton, ahol éjszaka építik az állványt a Lánchíd alá. A pesti alsó rakpartot június 7-én zárják le a Margit híd és a Lánchíd között, de azt nem a Lánchíd, hanem a rakpart átalakítási munkái miatt.

A térség forgalmát tovább nehezíti, hogy a Lánchíd elkerülő tengelyének kinézett Hegyalja út – Erzsébet híd – Rákóczi út vonalon is elkezdik törni az aszfaltot július elején a Blaha Lujza térnél, a tér átalakítása miatt. Itt azonban nem lesz teljes lezárás, mindig csak egy forgalmi sáv lesz lezárva, de így is jelentős torlódás várható.

Forrás: BKK
Forrás: BKK

Mint Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke elmondta, a fő üzenetük a felújítással kapcsolatban az autósoknak az, hogy ha lehet, használják inkább a tömegközlekedést, vagy kerüljék el a belvárost. A tömegközlekedés használhatóvá tétele érdekében teljessé teszik az eddig szakaszos Hegyalja úti buszsávot, új buszjárat lesz (110E az Apor Vilmos tér és a Bosnyák tér között), új lámpaprogramot telepítenek az Erzsébet híd budai hídfőjénél, egy rövid szakaszon új sávot építettek a csomópontnál az autósoknak.

A pesti alsó rakpart az év végéig, a Lánchíd másfél évig lesz lezárva, a Blaha Lujza tér átépítése pedig jövő év végén fejeződik be – igaz, a forgalmat zavaró munkákat őszig szeretnék befejezni.

Frissítés: Ezeken a buszvonalakon lesznek változások

A Várnegyed a Belvárosból elsősorban a Széll Kálmán tér felől, a gyors és nagy kapacitású, sűrűn közlekedő M2-es metróval, valamint az onnan induló buszokkal érhető el. A Széll Kálmán tértől a 16-os járatcsalád buszai (16-os, 16A, 116-os járatok) változatlan módon kapcsolatot biztosítanak a budai Vár belső része felé, a 16-os busz azonban rövidített útvonalon, a Széll Kálmán tér – Várnegyed – Clark Ádám tér – Széll Kálmán tér útvonalon jár júniustól. A 16-os busszal a BKK továbbra is biztosítja a Clark Ádám téren a budai fonódó villamoshálózat 19-es és 41-es járatának elérését.

A 105-ös busz a felújítás idején az Erzsébet hídon át közlekedik majd, a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér érintésével. Az Erzsébet híd és a Széchenyi István tér között az alsó rakparton, illetve ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcán haladnak majd a buszok.

A 178-as busz a pesti oldalon a 105-ös busz vonalához csatlakozik, a Széchenyi István tér és az Andrássy út érintésével a Gyöngyösi utca M és a Naphegy tér között jár, segítve ezzel a belváros és Közép-Buda közötti utazásokat. Krisztinaváros környékétől a Rákóczi út és a Keleti pályaudvar felé indulóknak a BKK az 5-ös buszt ajánlja.

Új gyorsjárat indul 110E jelzéssel az Apor Vilmos tértől a Bosnyák térig a budai térség felőli gyors belvárosi eljutás érdekében. Az új járat a Hegyalja úton (az új buszsávon) és az Erzsébet hídon, majd a Rákóczi úton át jár a lezárásokat követően. A 110-112-es autóbusz változatlan követési idővel közlekedik.

Az éjszakai 916-os és 990-es autóbuszok az Erzsébet hídon, majd a Szabad sajtó úton és a Kossuth Lajos utcán közlekednek, nem érintik a Deák Ferenc teret és a Széchenyi István teret. A többi éjszakai járatra átszállási lehetőséget a BKK a belvárosban, az Astoria M csomópontban változatlan módon biztosítja.

A Lánchidat legutóbb 32 éve újították fel. 2011-ben írt ki először pályázatot a BKK a híd és az Alagút felújításának megtervezésére. 2014-re meglettek a tervek, 2019-ben, még Tarlós István főpolgármestersége alatt kiírták a kivitelezési tendert. A beérkezett ajánlatok olyan drágák voltak, hogy Tarlós visszadobta őket. A következő hónapokban hiába gyúrták az árakat, a fővárosnak nem volt elég pénze a felújításra, ezért idén januárban, már Karácsony Gergely idején, eredménytelenné nyilvánították a pályázatot. A most ősszel kiírt újabb pályázat már jóval kevesebb munkát tartalmazott, kimaradt belőle a várhegyi Alagút és a pesti hídfő közúti-gyalogos aluljáró is.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!