Három nap alatt hárommilliós nézettséget hozott a Fidesz gyurcsányozós reklámkampánya

2021. május 18. – 09:09

Másolás

Vágólapra másolva

5388

Múlt szombaton jelentette be Karácsony Gergely, hogy indul a miniszterelnök-jelölti előválasztáson, a Fidesz pedig láthatóan készült már erre, pár órán belül nagyszabású kommunikációs hadjáratot indított Youtube-on és Facebookon. A Karácsonyt Gyurcsánnyal összemosó videók terjesztésére nem sajnálták a pénzt, így áll most, három nappal később a nézettségük:

Ez összesen 3 millió feletti megtekintést jelent, bár nyilván elég sok az átfedés a videókat megnéző emberek között, szóval ennél azért kevesebb emberhez jutottak el a reklámok. Valószínűleg azért így is bőven milliós nagyságrendről lehet szó.

A két Youtube-videó nem nyilvános beállítással került fel a Fidesz csatornájára, ez azt jelenti, hogy a kereső nem adja ki találatként, ajánlott videók közé nem kerül be, és a csatorna videói között sem látszik. Vagyis a pontos URL ismeretében lehet csak megnézni, illetve reklámként más videók előtt. Feltételezhetjük, hogy a másfél milliós nézettség túlnyomó része ilyen fizetett megjelenésekből származik. (Online fórumokon egyébként sokan panaszkodtak arról, hogy rajzfilmek és egyéb gyerektartalmak elé is bekeveri a gyurcsányozós reklámokat a rendszer, ami különösen annak fényében visszás, hogy pár hónappal ezelőtt a mesekönyv-ledarálós botrányra Orbán Viktor annyit reagált, „Hagyják békén a gyerekeinket”.)

A Youtube nem túl transzparens a hirdetési árakkal kapcsolatban, de iparági pletykák szerint nagyjából 2000 dollárral lehet számolni 100 ezer megtekintésért, ez forintban kb. 570 ezer. Ha ebből indulunk ki, és a teljes nézettséget fizetett forgalomnak tekintjük, a Youtube-kampány nagyjából 8,5 millió forintba kerülhetett eddig.

Facebookon nem tudunk a nézettségi adatokból kiindulni, hiszen a videók nyilvánosak, nem csak szponzorált posztban találkoznak vele a nézők, hanem például influenszerek, sima felhasználók, vagy a Fidesz hivatalos oldalának megosztásai között is. Az viszont publikus, hogy az egyes oldalak mennyit költenek politikai témájú szponzorált posztokra, bár itt az adatok 1-2 napos késésben vannak.

  • A Fidesz hivatalos oldala május 9 és 15 között 3,6 millió forintot költött reklámposztokra, ezalatt csak két fentebb említett gyurcsányozós-karácsonyozós videójuk futott szponzorált posztként, szóval ez az összeg gyakorlatilag csak a szombati nap költsége
  • Rákay Philip oldalán további egymillióba kerültek csak szombaton ezek a videók
  • Deák Dániel oldalán 680 ezerbe, nem ugyanezek, de egészen hasonló témájúak (ezeknél, és Rákaynál is a Megafon központ állta a számlát, a többinél a Fidesz)
  • És néhány fideszes politikusnál is feltűntek szponzorált posztban ilyen tartalmak, például Kocsis Máténál (160 ezer forint) és Hollik Istvánnál (440 ezer forint)

Ez összesen közel hatmillió forint Facebookon, csak a kommunikációs offenzíva első napjára. Vagyis a Youtube-kampánnyal együtt már az első pár napban bőven tízmilliós összegbe kerülhetett, hogy milliónyi emberhez jusson el a nagyüzemi gyurcsányozás a közösségi médiában – és hol van még a vége.

Érdekes egyébként megfigyelni, hogy miközben a Fidesz kommunikációs gépezete egész pályás letámadást indított, azok a vezető politikusok, akiket próbálnak a mindennapi politikai csaták lövészárkaitól messzire pozícionálni, az ilyesfajta iszapbirkózás fölé emelni, miről posztoltak ezalatt:

  • Orbán Viktor arról írt, hogy esik az eső
  • Szijjártó Péter családi szelfit posztolt Dzsudzsák Balázzsal
  • Varga Judit pedig egy laboratórium tisztaságú konyhában, szolid sminkben és frizurában, nemzetiszín szalaggal átkötött spárgát pucolt

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!
EUR 408,44 Ft
USD 373,19 Ft
További élő árfolyamok!