Molnár „noÁr” Áront tizenhat évesen zaklatta egy ma is aktív színész-rendező

2021. február 8. – 18:14

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Tizenhat éves volt Molnár „noÁr” Áron, amikor egy lakásban egy felnőtt férfi fürdés után meztelenül odaállt elé, törölközővel a haját szárítgatva, egy másik alkalommal pedig a kocsiban elbúcsúzáskor csapott rá és simította végig a combját. Erről beszélt a színész-aktivista Molnár a Partizán csatornának adott interjújában. Akkoriban még azt gondolta, „biztosan csak ilyen a színész szakma, a művészvilág”. Molnár meg is nevezte ezt a férfit, aki egy ma is aktív színész-rendező. Molnár azért nevesítette őt, mert nem akar tovább teret adni a rejtett abúzusoknak. Azt is mondta viszont, hogy biztosra tudja, hogy ez a férfi már senkit nem zaklat többé. A férfi nevét mi nem írjuk ki, de a Telex megpróbálja megszólaltatni őt az ügyben.

Csak évekkel később ismerte fel, hogy mindez nem volt helyénvaló, normális, akkor, amikor kirobbant Marton László zaklatási ügye. Sárosdi Lilla színész 2017-ben állt a nyilvánosság elé azzal, hogy Marton László rendező húsz évvel korábban orális szexre akarta kényszeríteni egy kocsiban. A zaklatási vádak miatt a Színház- és Filmművészeti Egyetem felfüggesztette Marton oktatói tevékenységét, majd lemondott a főrendezői állásáról a Vígszínházban. Marton 2019 szeptemberében halt meg.

Frissítés: A 24.hu hétfőn késő este elérte a Molnár Áron által megnevezett Frenkó Zsoltot. Az 57 éves színész-rendező azt mondta, a videót még nem látta, de egy Messenger-üzenetet kapott Molnár Árontól, amelyben leírta neki az interjúban elmondottakat. „Én azt nem nevezném szexuális zaklatásnak, én nem is emlékeztem erre, de valószínűleg pontosan ez történt, amit Áron mondott. Nem is értettem, miért kezdte az üzenetét ezzel, hogy sokáig tartogatta, amit csináltam vele” – mondta a 24.hu-nak. A reagálását részletesen itt olvashatják el.

Félelemben tartotta az egész intézményt

A Vígszínházban töltött éveiről és Eszenyi Enikőről is beszélt.

Eszenyi szerinte „nagyon durván változott” az évek alatt, „eleinte hihetetlen izgalmas dolgokat rakott össze, nagyon intenzív, impulzív színházat képzelt el velünk együtt”.

Aztán Eszenyi nagyon megváltozott, „cezaromán lett, kiszámíthatatlan, agresszív, brutális, fizikailag és verbálisan is”, sorolta Molnár.

Molnár szerint Eszenyi egyszer valakit a fülénél fogva húzott át a színpad egyik végéből a másikba, miközben azt mondta neki, hogy: „Nem hallod, mit mondok? Mondom diagonál. Mosd ki a füled”. Volt, hogy ököllel ütötte valamelyik színésznek a hasát, „hogy elérje a kellő hatást”, máskor taszigálta őket egyik pontról a másikra.

Molnár szerint „az első pillanattól kezdve senki nem kezelte őt”, Marton László vagy Presser Gábor sem szólalt fel ellene, pedig látták, mit csinál, hogy viselkedik, hogy ordibál Eszenyi, mondta Molnár.

„Félelemben tartotta az egész intézményt” – mondta Molnár, aki szerint volt egy öltöző a Vígszínházban, ahol a társulat az alkoholt meg a gyógyszereket tartotta, mert „volt, aki így élte túl” a próbákat, azt, hogy „csapkodja a színpadot, repülnek a tárgyak”. Eszenyi azt is mondta nekik szerinte, hogy aki nem azt csinálja, amit ő mond, akkor az az ember nem az ő katonája, és neki „katonák kellenek”.

A végére már Molnár ott tartott, hogy összeszorult a gyomra, amikor be kellett mennie a Vígszínházba. A színészek nem önfeledten próbáltak, hanem rettegtek Eszenyitől, és inkább nem mentek fel a harmadik emeletre, csak ne találkozzanak vele. Az egész annyira megviselte Molnárt, hogy állítása szerint sehogy sem tudott megküzdeni a helyzettel, ivott, bulizott, végül otthagyta a Vígszínházat. Vannak olyan színésztársai, akik mai napig pszichológushoz járnak, mondta.

Molnár szerint Eszenyi „tünete egy nem kezelt ügynek”, azoknak az állapotoknak, ami a színházakban néha jelen van, majd példaként hozta fel az Operettszínház igazgatóját, Kiss-B. Attilát, akit több operettszínházi munkatársa is szexuális zaklatás és verbális bántalmazás eltussolásával vádolt meg.

Eszenyi az Álarcos énekesben

Molnár erősen bírálta az RTL-t is, amiért négy hónappal a vígszínházi botrány után meghívták Eszenyit az Álarcos énekesbe, ahol egy tigrismaszk mögött ugrálgatott, és még a zsűrinek sem volt teljesen világos, mit keres ott.

Molnár szerint az RTL Klub azért „hívhat meg teljesen legitim módon egy Eszenyi Enikőt a műsorába”, mert a Vígszínházban nem indult etikai vizsgálat vagy eljárás Eszenyi ellen, ami kivizsgálta volna, vagy felelőssé tette volna Eszenyit a történtekért.

„Felháborító, hogy ott volt, de logikus: mivel nem volt következménye a tettének, ezért természetesen szerepeltetik” – mondta Molnár. Ő maga is szerepelt a műsorban, az álarc mögött egy sárga freeSZFE-maszkban volt. Megfordult a fejében, hogy ott hagyja a műsort, végül mégsem tette. A producerek mindössze annyit mondtak neki, nem tudták, hogy ő „ennyire intenzíven benne van” a Vígszínházas történetben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!