Egy év egyeztetés után, hétfőn megszületett az együttműködési megállapodás Újbuda polgármestere, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) között, így hamarosan elkezdődhet a Déli Körvasút fejlesztése. A megállapodásról László Imre polgármester és Vitézy Dávid, a BFK igazgatója is beszámolt hétfőn.
Vitézy Facebook-oldalán azt írta, hogy a „Déli Körvasút Budapest elmúlt évtizedeinek legjelentősebb vasútfejlesztése”, ezzel korszerű vasúti közlekedést biztosítanak majd a külső kerületek és az agglomeráció felől Budapest központjába, és így megfékezik „az egyre növekvő autóáradatot”.
A Hamzsabégi úti lakók már korábban jelezték, hogy a vasúti beruházás miatt kedvenc ligetes sétányuk eltűnésétől tartanak. A polgármester ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy
„a Déli Körvasút budai szakaszán a környezet rendezésére, a vasút mentén futó gyalogos és kerékpáros zöldfolyosóra, új zöldfelületekre vonatkozó tervezési tender elbírálása folyamatban van”.
Hozzátette, hogy a megállapodásban azt is rögzítették, hogy okleveles favizsgálók vizsgálják meg újra a felvonulási területen található fákat, és „kijelölik azokat, amelyeket körbedeszkázással meg lehet menteni, mert így a munkagépek majd kikerülik, deponálásra pedig a sétány területén nem kerülhet sor”. Azt is leszögezte, hogy „a tervezők és a kivitelezők már a jelenlegi szakaszban is beépítik a tervekbe, és európai szinten egyedülálló zajvédelmi technikákkal védik a helyi lakók nyugalmát”.
A pályázat a Déli Körvasút kivitelezésére még tavaly októberben jelent meg, akkor azt jósolták, hogy a munka 5 évig tarthat.