Fürjes: A kormánynak esze ágában sincs támogatni a dugódíjat

2021. január 20. – 20:22

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

„A kormánynak esze ágában sincs támogatni a dugódíjat. Az autósüldözés, a megszorítások, az adóemelés Karácsony Gergely politikája. Mi az adócsökkentésben hiszünk, és az emberekre bízzuk, mikor, mivel szeretnének közlekedni.” Így reagált Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár Balogh Samu Telexen megjelent cikkére Twitteren.

A főpolgármester kabinetfőnöke arról írt szerdán, hogy olyan kormányzati háttérdokumentumokat ismertek meg, amelyek alapján a kormány dugódíjat tervez bevezetni, a tervezett Galvani híd ugyanis „nem hozná a számokat”. A Balogh által hivatkozott kormányzati tervek szerint

áthaladásonként 400 forintot fizetne minden autós Pesten a Hungária körút, Budán az ahhoz csatlakozó úgynevezett budai körút keresztezésekor.

Nem sokkal később Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója is bekapcsolódott a vitába. Facebook-oldalán arról ír, hogy a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a Fővárosi Önkormányzat és a BKK kérésére az Új Duna-híd forgalmát olyan forgatókönyvek esetére is modellezte, előrejelezte, amikor a belvárosban különböző forgalomcsillapítási intézkedések történnek.

Mint fogalmazott, ezek a modellezések „épp arra keresték a választ, hogy amennyiben a főváros saját hatáskörében úgy dönt, hogy behajtási díjat vezet be, vagy csillapítja a belvárosi főútvonalak forgalmát, akkor ez miképpen hatna a híd forgalmára, azzal együtt is érdemes és értelmes lenne-e az új Duna-híd megépítése.

A válasz: igen, egyértelműen, hisz a belvárosi autóforgalom egy jelentős részének Petőfi híd és Rákóczi híd általi átvállalására a Galvani híd lehetőséget és többletkapacitást teremt, hálózati szerepet vállal át.”

Szerinte az Új Duna-híd megalapozó vizsgálatainál a BFK figyelembe vette a fővárosi forgalomcsillapítási törekvések hatásait, de „ez nem jelenti azt, hogy bármennyiben is átvállalnánk a konkrét forgalomcsillapítási intézkedésekről szóló döntés lehetőségét, hatáskörét és felelősségét a Fővárosi Önkormányzattól, és a hídhoz kapcsolódóan dugódíjat vagy hasonló más intézkedést készítenénk elő”, hiszen

„mindez a főváros feladata és hatásköre”.

A Galvani hídról szóló vitánk korábbi részeit ezen a linken lehet elérni.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!