A kormánymédia nagyon szemérmesen számolt be Szájer partijáról

2020. december 01. – 21:15

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A belga médiában kedden délelőtt robbant a hír, hogy a brüsszeli rendőrség múlt pénteken lecsapott egy illegális, a járványügyi szabályokat megsértő partira (a lapok orgiaként hivatkoztak rá), amelyen egy „azóta lemondott európai parlamenti képviselő” is részt vett. Nem sokkal dél után a magyar médiában is megjelent a hír, majd fél négykor Szájer József, a Fidesz-KDNP vasárnap váratlanul lemondott EP-képviselője közleményben ismerte el, hogy „jelen volt az újságcikkekben említett házibulin”.

A lapok szerint péntek este egy brüsszeli ház első emeletén tartottak gangbang bulit. A rendezvényen helyi lapok információi szerint 25-en vettek részt, főként férfiak. A szexparti helyszínén kábítószert is találtak a hatóságok.

Később a brüsszeli ügyészség a Telex kérdésére megerősítette, hogy Szájer táskájából került elő a drog, és azt is, hogy a fideszes képviselő az ablakon kimászva, az ereszcsatornán keresztül próbált meg elmenekülni a rendőrök elől, eközben pedig sérüléseket is szenvedett.

A hírre lassan, és látványosan szűkszavúan reagált a magyar közmédia, és a kormánypárti sajtótermékek. Az illegális szexpartiról szóló első és talán legbőbeszédűbb hír a Pesti Srácok honlapján jelent meg „Egy volt magyar EP-képviselő is részt vehetett egy brüsszeli orgián” címmel, délután három körül (két órával azután, hogy a Telexen megjelent a hír). A cikkben beszámoltak a szexpartiról, a kábítószerről és az ereszcsatornás menekülésről is, bár ezekhez csak később kötötték hozzá Szájert. Később bele került a cikkbe a volt EP-képviselő közleménye is.

Szájer közleménye saját honlapján fél négykor jelent meg. A nyilatkozatból annyi derül ki, hogy a volt képviselő „elkövetett egy botlást”, amiért családja és kollégái bocsánatát kéri. Elismerte, hogy jelen volt azon a pénteki házibulin, amiről „a belga sajtóban ma megjelent egy újsághír”. Ezen kívül azt írta, hogy a rendőrség szerint extasy tablettát találtak, azonban az nem az övé, arról pedig, hogy ki és miképp helyezte el nincs tudomása. Arra, hogy miért próbált elmenekülni a rendőrök elől, nem tért ki.

A PS-t az Origó követte, ők azonban már jóval szűkszavúbbak voltak. A fenti közleményt hozta le egy az egyben a legolvasottabb kormánybarát hírportál, mindenféle kontextus nélkül 15:36-kor. A 888 szinte szó szerint ugyanazzal a cikkel 15:53-kor követte, a közszolgálati hirado.hu pedig az Origóra hivatkozva 16:11-kor. A Magyar Nemzet 15:40-kor megjelent cikkében annyit fűztek hozzá kontextusként a nyilatkozathoz, hogy „egy belga lap december 1-jén számolt be arról, hogy múlt pénteken a brüsszeli rendőrség rajta ütött egy házibulin”. Ezen kívül leközölték a Fidesz-KDNP európai parlamenti képviselőcsoportjának három mondatos közleményét is. A KESMA vidéki lapjaiban 15:48-kor jelent meg a közlemény a Magyar Nemzet írására hivatkozva.

Egészen 17:13-ig kellett várni, arra, hogy Szájer közleményének híre megjelenjen az MTI-ben is. A magyar állami hírügynökségnél annyit tettek hozzá a közleményhez, hogy a kábítószert a politikusnál találták meg.

Az M1 híradójában először 18:20-perckor említették a volt EP-képviselőt. A híradóban a politikus közleményéből olvastak be részleteket, azonban szexről, kábítószerről és a járványügyi szabályok megsértéséről említést sem tettek. A közlemény után beszámoltak a Fidesz és az ellenzéki pártok reakcióiról is néhány mondatban. A híradó Szájerről szóló részét alább tekinthetik meg.

A HírTV-n már nem voltak ennyire szűkszavúak. A csatorna hatórai híradójában megemlítették, hogy Szájer megsértette Brüsszelben a gyülekezésre vonatkozó szabályokat, és azt is, hogy az extasyt a politikus táskájában találták meg (ez a részlet nem szerepelt ennyire egyértelműen Szájer közleményében, és így a többi kormánypárti sajtótermékben sem), azonban az orgiáról itt is házibuliként számoltak be. A KESMA bulvárlapjai, a Ripost, a Bors és a Lokálból lett Metropol online kiadásaiban egyelőre egy szóval sem említették Szájer Józsefet és a brüsszeli orgiát.

Érdemes mindezt összevetni azzal, ahogyan Borkai Zsolt, illetve az ellenzéki oldalon Gréczy Zsolt, vagy a budaörsi polgármester Wittinghof Tamás szexbotrányait kezelték ugyanezek a lapok.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!