Terézvárosban indul a kizárólagos lakossági parkolás

2020. november 17. – 18:14

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A napokban az V. kerületi és a XIII. kerületi polgármester is kérte a főpolgármestert, tegyen valamit a kormány által bevezetett ingyenes parkolás miatti káosszal. A VI. kerület Soproni Tamás bejelentése alapján lépett: a napokban elkezdik kiszorítani Terézváros utcáiról az idegen autókat. Példáját hamarosan a többi kerület is követheti.

Az első pillanattól kezdve támogató fővárosi vezetésnek hála hamarosan sikerül a parkolóhelyek 30%-át kizárólagossá tenni, ahol este 6 és reggel 7 óra között csak lakossági parkolási matricával rendelkező helyi lakosok parkolhatnak majd

– jelentette be Soproni Tamás, a VI. kerület momentumos polgármestere a közösségi oldalán. Közölte, hogy a forgalomtechnikai tervek már elkészültek, így hamarosan megkezdődhet a táblák kihelyezése. A térkép, ahol pontosan bejelölték, hol lesznek a kizárólagos lakossági parkolóhelyek a kerületben, ide kattintva letölthető.

A terézvárosi Jókai utca a minden parkolóhelyet elfoglaló autókkal – Fotó: Róka László / MTI
A terézvárosi Jókai utca a minden parkolóhelyet elfoglaló autókkal – Fotó: Róka László / MTI

Információink szerint a főpolgármesteri hivatalban már a járvány tavaszi hullámában bevezetett ingyenes parkolás óta folyik a gondolkodás, hogy lehet megelőzni azt a káoszt, amit az agglomerációból és a külső kerületekből betóduló autósok jelentenek a helyi lakosoknak. Az utcai parkolóhelyeket reggel 8 és este 8 között lényegében teljesen elfoglalják a különböző ügyeket intézni érkező autósok, így ha valaki eláll a háza elől, estig nem sok esélye van visszaparkolni a közelbe a kocsijával.

Mint írtuk, Szentgyörgyvölgyi Péter, V. kerületi (fideszes) polgármester pénteken levélben jelezte a főpolgármesternek, hogy szükségesnek látja a közterületi lakossági parkolóhelyek biztosítását, amit a kerületeknek kellene kijelölni. Hasonlóképpen fogalmazott Tóth József, XIII. kerületi MSZP-s polgármester is.

A minta eredetileg az olasz városok gyakorlata lett volna, ahol kékre festik a lakossági parkolókat, és azokat nem foglalhatja el máshonnan érkező autós, de felmerült a bécsi példa is, ahol szintén kijelöltek csak lakossági parkolásra fenntartott helyeket. Mivel azonban az ilyen helyek kialakításához törvénymódosításra, KRESZ-módosításra is szükség lenne, a megoldás egyszerűbb lesz: a közútkezelő kitehet olyan táblát, amin az áll: parkolás csak lakossági engedéllyel. A lakossági engedélyt pedig szélvédőre ragasztott matrica jelzi majd.

Emellett a főváros ismét tárgyal különböző bevásárlóközpontokkal, nagyobb állami intézményekkel, nyissák meg parkolóikat az agglomerációból érkezők előtt, hogy legyen nekik is hely parkolni.

Készül a fővárosnál a budapesti parkolás egységesítéséről szóló rendelet is, ami információink szerint elsősorban a felhasználói oldalról egyszerűsíti és általánosítja a szabályokat – például ne tartson a parkolási időszak tovább az egyik kerületben, mint a másikban. A rendelet része lesz az a javaslat is, hogy csak az elektromos járművek kapjanak ingyenes parkolási lehetőséget a zöld rendszámos autók közül.

Győrben is próbálkoznak tenni az ingyenes parkolás miatt kialakult autóáradat ellen. Mint arról beszámoltunk, a város fideszes polgármestere átalakítja az ingyenes parkolási rendet, amit a kormány a veszélyhelyzetre hivatkozva vezetett be. November 18-tól a belváros közterületen lévő parkolóit úgynevezett korlátozott várakozási övezetté alakítják át, így csak a parkolási bérlettel rendelkezők állhatnak meg bármikor. Akinek nincs bérlete, hétköznap csak 11 óra és 16 óra között parkolhat, máskor nem. Bérletet pedig az kaphat, aki helyben lakik, vagy ott dolgozik.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!