14 millióra bírságolták a BKK-t a reptéri jegyek miatt

2020. november 13. – 11:01

Másolás

Vágólapra másolva

Budapest Főváros Kormányhivatala 14 millió forint bírságot szabott ki jogsértés miatt a BKK-ra, amiért a társaság Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járatára úgy értékesített menetjegyet április és október között, hogy azt a koronavírus-járvány miatt nem üzemeltette.

Az MTI szerint a fogyasztóvédelmi eljárás megállapította, hogy a BKK tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben, mely során több mint 14 millió forinttal károsította meg a vásárlókat. A BKK akkor járt volna el megfelelően, ha az érintett járat közlekedtetésének felfüggesztésekor a jegyek értékesítését is felfüggesztette volna.

Mint arról beszámoltunk, a 100E jelzésű reptéri járatot a koronavírus-járvány miatt állította le a BKK még április 1-jén, ám mivel a leállást eredetileg rövid időre tervezték, elővételben továbbra is lehetett jegyet váltani a járatra. Így fél év alatt 16 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazáson keresztül, amivel a cég 14 millió forintot kasszírozott.

A BKK korábban vállalta a felelősséget, és elnézést kért, hogy csak mostanra sikerült kiküszöbölni a hibát. Azt is közölték, hogy a fel nem használt vonaljegyek árát díjmentesen visszatérítik a BKK ügyfélközpontjaiban, a külföldi állampolgárok pedig online visszaválthatják a feleslegesen megvásárolt jegyet anélkül, hogy Magyarországra utaznának.

A 100E buszra és a hajókra szóló jegyértékesítés deaktiválása összesen 2,8 millió forintjába került a BKK-nak, az eset kivizsgálása után a BKK a hibás döntésekben részt vevő munkatársait figyelmeztetésben részesítette, illetve a mulasztás miatt rúgtak is ki alkalmazottat. A BKK úgy döntött, hogy a fel nem használt vonaljegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt jótékony célra fordítja az év végéig. Ez a terv a bírság kiszabása után változhat.