Eljárás indul a nem közlekedő reptéri busz jegyértékesítése miatt
2020. október 7. – 13:07
frissítve
A fogyasztóvédelemhez érkezett közérdekű bejelentés nyomán eljárást indított a fővárosi kormányhivatal a BKK-val szemben a reptéri járatára szóló jegyértékesítése miatt, miután a hónapok óta nem közlekedő buszra egészen a közelmúltig továbbra is lehetett jegyet venni – írja az MTI.
A kormányhivatal adatszolgáltatásra kötelezte a BKK-t, melynek során választ kell adnia többek között arra, hogy
- hol és milyen módon hívták fel a közlekedők figyelmét a járat szüneteltetésére,
- a járat megszüntetése óta hány jegyet értékesítettek összesen,
- illetve milyen intézkedéseket tesz a BKK arra nézve, hogy a megvásárolt vonaljegyek ellenértékei visszafizetésre kerüljenek a fogyasztók részére.
A 100E jelzésű reptéri járatot a koronavírus-járvány miatt állította le a BKK még április 1-jén, ám mivel a leállást eredetileg rövid időre tervezték, elővételben továbbra is lehetett jegyet váltani a járatra. Így az elmúlt fél évben már 16 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazáson keresztül, amivel a cég 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak. A BKK korábban vállalta a felelősséget, és elnézést kért, hogy csak mostanra sikerült kiküszöbölni a hibát. Azt is közölték, hogy a fel nem használt vonaljegyek árát díjmentesen visszatérítik a BKK ügyfélközpontjaiban, a külföldi állampolgárok pedig online visszaválthatják a feleslegesen megvásárolt jegyet anélkül, hogy Magyarországra utaznának.
A 100E buszra és a hajókra szóló jegyértékesítés deaktiválása összesen 2,8 millió forintjába került a BKK-nak, az eset kivizsgálása után a BKK a hibás döntésekben részt vevő munkatársait figyelmeztetésben részesítette, illetve a mulasztás miatt rúgtak is ki alkalmazottat. A BKK úgy döntött, hogy a fel nem használt vonaljegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt jótékony célra fordítja az év végéig.