A BKK elnézést kért, amiért a nem közlekedő buszra is eladtak jegyeket
2020. október 3. – 15:11
frissítve
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) módosította a jegyautomatái szoftverét, így azokból a repülőtéri 100E járatra már nem lehet jegyet vásárolni, ahogy a Mobiljegy applikációjukból is törölték ezt, írja a BKK oldala.
(Itt találja a Telex legfrissebb híreit)
A koronavírus-járvány miatt 2020. április 1-jén leállt a 100E reptéri busz közlekedése. Mivel a leállást eredetileg csak rövid időre tervezték, ezért továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra, így az elmúlt félévben több mint 15 ezren vásároltak is repülőtéri vonaljegyet. A járvány miatt szintén nem közlekedő BKK-hajókra szeptemberig összesen 78 felnőtt- és 37 gyermekjegyet adtak el 46 948 forint értékben.
A hibát csak mostanra küszöbölte ki a BKK, amiért vállalják a felelősséget. A fel nem használt repülőtéri és hajó vonaljegyek árát továbbra is díjmentesen visszatérítik a BKK ügyfélközpontjaiban, és már a külföldi állampolgárok is online visszaválthatják a feleslegesen megvásárolt jegyet, anélkül hogy Magyarországra utaznának. A BKK megköszönte a Közlekedő Tömeg Egyesületnek, hogy felhívta a figyelmet a repülőtéri járat körül kialakult anomáliára, és egyúttal elnézést kértek azon utasoktól, akiknek ez a mulasztás felesleges kiadást okozott.
Az egyesület bejegyzése után a BKK felvette a kapcsolatot az automatákat üzemeltető T-Systemsszel, amely 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a 100E buszra és a hajókra szóló jegyértékesítés deaktiválása összesen 2,8 millió forintjába került a BKK-nak. Az eset kivizsgálása után a BKK a hibás döntésekben részt vevő munkatársait figyelmeztetésben részesítette, illetve a mulasztás miatt munkaviszony megszüntetésére is sor került. A BKK úgy döntött, hogy a fel nem használt vonaljegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt jótékony célra fordítja az év végéig.