Nem jött létre szándéknyilatkozat a szerződésmódosításról 2020. november 9-ig a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. között az M3 metróvonal középső szakaszának alagút-felújításáról, áll a BKV pénteki közleményében. A cég felszólította a kivitelezőt az eredeti szerződés szerint történő teljesítésre – új határidők kijelölése mellett.
Mint azt korábban a BKV vezérigazgatója lapunknak elmondta, a Swietelsky Vasúttechnika elkészült az alagút északi és a déli szakaszával, de a most következő középső szakaszra pluszpénzt – 18 milliárd forintot – kér, hogy a felújítás elcsúszott, ami neki is többe kerül.
Mint Bolla Tibor közölte, a nézeteltérés azon van, hogy a Swietelsky előre szeretné elismertetni a pluszköltségeket, a BKV viszont csak a jogosnak tartott költségeket fizetné ki utólag, a többit pedig akkor, ha megítéli a bíróság. Ezt egyelőre nem fogadta el a Swietelsky.
A tárgyalások hétfőig tartottak, akkor a BKV lezárta a témát. Jelenleg még dönthet úgy a Swietelsky, hogy a munka folytatása mellett beperli a BKV-t, de úgy is, hogy levonul. Egyelőre a kivitelező cég még nem döntött arról, ahogy a BKV felszólítására folytatja a munkát, vagy teljesen otthagyja a munkaterületet.
A BKV a cég döntéséig előkészít egy új közbeszerzést erre az esetre, ha a cég levonulna. Bolla szerint ha az új alagút-felújítási tendert jövő nyárig le tudják zavarni, és megindul az alagút középső szakaszának kivitelezése, akkor határidőre befejeződik a munka.
A közlemény szerint azonban a BKV továbbra is bízik abban, hogy a vállalkozó partner lesz a középső szakasz alagúti munkáinak határidőre történő befejezésében. A kialakult helyzet egyelőre nem veszélyezteti a M3 metróvonal felújításának határidőre történő befejezését, az európai uniós forrásból történő megvalósítást, tették hozzá.
Közben folyik a 3-as metró középső szakasz állomásainak felújítása, ami miatt a metrót a múlt héten lezárták, és elkezdték a felszíni metrópótlást.
Két Swietelsky a metrófelújításban
A BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. a Budapesti M3 metróvonal rekonstrukciója: vágányépítési, alagúti munkák; biztosítóberendezés felújítása; vasúti távközlési, központi diszpécser rendszerek korszerűsítése tárgyban a teljes vonalra vonatkozóan, mintegy 48 milliárd forint értékben kötött szerződést 2017. szeptember 4-én. A középső – Lehel tér és Nagyvárad tér közötti – vonalszakasz állomásainak korszerűsítésére 2019. november 27-én kötött szerződést a BKV Zrt. a Swietelsky Építő Kft.-vel.