Koncz Zsófia többet költött a kampányára, mint amennyit törvényileg lehet

2020. október 12. – 17:39

frissítve

Koncz Zsófia többet költött a kampányára, mint amennyit törvényileg lehet

Másolás

Vágólapra másolva

Közel 5,5 millió forintot fordított Koncz Zsófia a kampányban Facebook-reklámokra, ami több, mint amit egy jelölt törvényileg költhet a teljes kampányára az RTL Híradó szerint. Ehhez még hozzájönnek a plakátok és minden más, amit a vasárnap megválasztott fideszes országggyűlési képviselő bevetett a választást megelőző kampányában.

Koncz főleg a Facebookon kampányolt, ahol most már több mint húszezer követője van. Ide töltött fel minden kampányeseményéről fotókat, videókat. Azért, hogy ezek minél több emberhez eljussanak, Koncz fizetett is. Az RTL részletesen megnézte, mennyit: múlt csütörtökig már több mint öt millió forintot, ehhez még hozzájönnek azok a hirdetések is, amik még nem jártak le, így kúszik majd fel az összeg 5,5 millióra.

A közpénzek átláthatóságáért küzdő Transparency International nyilatkozott a csatornának, szerintük a hatályos jogszabály alapján

egy jelölt a teljes kampányára most legfeljebb 5,4 millió forintot költhet.

Koncz Zsófia nem akart nyilatkozni, a Fidesz azt válaszolta a csatornának, minden szabályt betartottak.

Koncz Zsófia és a Fidesz kampánya egészen durvára sikeredett. Egyrészt eleve nem nulláról indult, hiszen az elhunyt fideszes képviselő, Koncz Ferenc lánya, emellett Facebook-oldalt építettek neki, naponta mentek Szerencsre és környékére a kormánytagok és ismert fideszes politikusok, sőt, a kampányhajrában már laptopokat is osztogattak. Koncz Zsófia is végigjárta a körzetet, avatott, ígért, ami a csövön kifér, írtuk elemzésünkben. A választás előtt Szerencsre is elmentünk, helyszíni riportunkat itt olvashatja.

(Borítókép: Koncz Zsófia és Kósa Lajos az időközi országgyűlési választás győzelme után, 2020. október 11-én. Fotó: Huszti István / Telex)

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!