MrBeast megalomán műsora új korszakot nyit a tévés vetélkedők történetében

2024. december 23. – 22:31

MrBeast megalomán műsora új korszakot nyit a tévés vetélkedők történetében
Forrás: MrBeast

Másolás

Vágólapra másolva

Jimmy Donaldson, ismertebb nevén MrBeast a YouTube koronázatlan királya. 337 millió feliratkozójával magasan a többi népszerű videós fölött trónol, és pár éve gyakorlatilag azt és akkora léptékben csinál a csatornáján és az életében, amit és ahogy akar. Hétköznapi gameplayvideósként indult, aztán a videójátékos tartalmait elkezdték felváltani a videóesszék, majd a teljesen őrült élőzések, például amikor egy ültő helyében elszámolt tízezerig, aztán százezerig, majd kétszázezerig. Az ilyen és ehhez hasonló kísérletekkel hamar rengeteg feliratkozóra és még több bevételre tett szert, amit aztán szépen vissza is forgatott a csatornájába.

Emellett dollártízezreket osztogatott más streamereknek, hajléktalanoknak, pizzafutároknak, pincéreknek, a nézőinek, de aztán később videókban sorsolt ki autókat, házakat és elképzelhetetlen mennyiségű vagyont. Minél nagyobb és drágább produkciókat forgatott, annál nagyobb lett a bevétele, így még tovább fokozta a pénzosztásokat, és még őrültebb videókat forgatott.

Pályafutása a botrányoktól sem mentes, legújabb, minden eddiginél nagyobb és drágább projektjéről, a Squid Game-et reprodukáló, Beast Games című vetélkedőjéről is röppentek fel elég kellemetlen hírek. Alkotótársáról és barátjáról például kiderült, hogy kiskorúakkal próbált szexuális kapcsolatot létesíteni, volt egy kétes szponzorációs ügye Elon Muskkal, nemrég pedig új uzsonnacsomagját, a Lunchlyt érték kritikák.

Itt állok ötmillió dolláron

Ezek a botrányok azonban szinte semmit sem rontottak a tartalomgyártó imázsán (ami nem egyedi eset), így a Beast Games két résszel el is startolhatott az Amazon Prime Videón. Ha egyetlen szóval kellene leírni a Squid Game-et alapul vevő műsort, az a megalománia lenne. A Beast Gamesben ezer ember versenyez az ötmillió dolláros, azaz majdnem kétmilliárd forintos fődíjért. Az első részben, már a játék indulása előtt kiosztanak egymillió dollárt, de később is rendesen lapátolják a pénzt, a műsorban pedig nemcsak további bőröndnyi dollárkötegeket, de egy Lamborghinit és egy privát szigetet is lehet majd nyerni.

A youtuber rengeteg, a műsorhoz hasonló challenge videót forgatott már, sőt, korábban már megcsinálta a saját Squid Game-jét, de a Beast Games még a tartalomgyártó nagyzoló projektjeihez képest is grandiózus vállalkozás. Eleve a műsor felvezető videójában, amit MrBeast a saját csatornájára töltött fel, kétezer ember közül szalámizták le azt az ezret, aki egyáltalán részt vehet a műsorban, és versenyezhet a történelmi méretű fődíjért.

Amikor aztán elkezdődik a Beast Games (ezúttal már az Amazon Prime Videón), már az első percekben százasával szórják ki a játékosokat, akiknél így igazából fel sem merül, hogy megismerjük őket. Mindegy, hogy a névtelen civilek a fődíjból apjukat szeretnék nyugdíjaztatni, hajléktalan gyerekeknek építenének otthont, vagy éppen bohócnak tartják a jótékonykodókat, és aranyláncra meg jet skire költenék a pénzt, a játékosok mindenféle érzelmi kötődés nélkül hullanak a mélybe.

A Beast Gamesben nemcsak a nyereményekre nem sajnálták a pénzt, a körítés, a stúdió, a díszlet, a stáb mérete, minden egészen brutális. Már az első epizód díszlete is elképesztően hatalmas és ránézésre minőségi, a játékosokat több mint 1107 kamera veszi, szóval kvázi mindenkinek jut egy saját kamera, a továbbjutóknak pedig egy egész várost építettek fel, ahol a játék alatt élhetnek. A miniváros persze a legkülönfélébb feladatoknak is otthont ad, és nem mellesleg néhány kisebb ország együttes GDP-jéből, 15 millió dollárból épült.

A szórakoztatás új korszaka

Nem túlzás azt állítani, hogy MrBeast műsorával egy új korszak kezdődik a tévés vetélkedők történetében, de a régi legalábbis biztosan lezárul. A Z és az alfa generáció kedvenc filantrópja – vagy szélhámosa, nézőpont kérdése – ezzel a műsorral teljesen felszámolja a YouTube-ot és a hagyományos szórakoztatóipart elválasztó ajtót.

A Beast Games őrült tempót diktál, a vágásoktól kezdve a kihívásokig minden hihetetlen gyors, és épp emiatt alapvetően baromi szórakoztató. MrBeast a saját szabályai szerint játszik, bármikor jöhet egy olyan csavar, aminek az a vége, hogy százak esnek ki a játékból. A negyvenperces részekben egy másodpercnyi szusszanás sincs.

A műsor struktúrájának hála egy egyszerű labdás játék vagy éppen építőkockás toronyépítés is baromi izgalmas, ráadásul folyamatos a játékosok érzelmi hullámvasutaztatása is. Előfordul, hogy egy játék eredményét visszavonják, a hatalmas vezérlőszobában ugyanis minden eredményt felülvizsgálnak, így könnyen lehet, hogy aki azt hitte, játékban maradt, két perc múlva mehet haza. De az is benne van a pakliban, hogy valamit részletesen elmagyaráznak a játékosoknak, akik teljesen rápörögnek a dologra, mire MrBeast közli, hogy ja, vicc volt az egész, az elmondottaknak semmi közük a következő játékhoz.

Az ilyen, és ehhez hasonló csavarok miatt a Beast Games remek szórakozás, de ha kicsit mögé nézünk a dolgoknak, akkor a műsor jóval szomorúbb képet fest. A pénz csupán egy tárgy MrBeast kezében, amit úgy osztogat, mintha annak semmi tétje nem lenne. Persze neki nincs is, mi viszont azt nézzük, hogy többgyerekes anyukák, leégett házú fiatalok vagy a szegénységi küszöb alatt élők bőgnek összeomolva, miután kiesnek a játékból, búcsút intve a fődíjnak vagy bármilyen nyereménynek.

Ez a fajta nyomorpornó sosem volt idegen a szórakoztatóipartól, a Beast Games viszont egészen más lépték a korábbi, hasonló műsorokhoz képest. Persze lehet vitázni arról, hogy a(z összdíjazást nézve) dollártízmilliók reményében mennyivel etikusabb elcsábítani és kínozni ennyi embert napokig, mint jóval kisebb értékű nyereményért. A műsor forgatásának körülményei azonban már jóval a premier előtt más megvilágításba helyezték a Beast Gamest.

MrBeastnek néhány tízmillió dollár elosztogatása nem jelent nagy kihívást, a YouTuber vagyona ugyanis több száz millió dollárra rúg, ráadásul azt az Amazont szervezte be maga mellé, aminek az alapítója, Jeff Bezos a világ második leggazdagabb embere. A Beast Games így nem több jótékony vetélkedőműsornak álcázott nyomorpornónál, amire viszont semmilyen erőforrást nem sajnáltak.

A Beast Games első két epizódja már elérhető a Prime Videón.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!