Nemrég a Telexen is foglalkoztunk azzal a jelenséggel, hogy egyre több fiatal előadó és zenekar tart önálló arénás koncerteket. Ezek manapság jellemzően hiphop- és popelőadók (mint például az MVM Dome-ban nemrég fellépő Pogány Induló), az egyik kivételt pedig a Carson Coma képezi.
Ahogy annak idején a magyar popzenei generációváltásról szóló cikkünkben is írtuk, gyakorlatilag a Carson Coma a korosztályából az egyetlen olyan előadó, amely rockzenekarként jutott el hasonló szintre. A Telex After új adásában Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia oktatója merül el részletesen Taylor Swift után a zenekar eddigi életművében, és próbál válaszokat keresni olyan kérdésekre, hogy hova tűnt a gitárszóló a mai popzenéből, miért van olyan kevés új és sikeres rockzenekar, és mennyire hatott a zenekar új számára tudat alatt Billie Eilish.
Az adás többi részében szóba kerül még:
- Melyik Billie Eilish-szám dallamvezetése tűnik fel a Frida Kahlo című számban?
- Mennyire működnek a zenekar korai, angol nyelvű számai mai füllel?
- Hogyan kúsztak be kifejezetten jazz-zenei elemek a dalokba?
- Hogyan jelennek meg a kifejezetten a Carson Coma korosztályára jellemző témák és jelenségek a dalszövegekben?
- Mit jelent a mainstream 2024-ben?
- Mi manapság a funkciója egy gitárszólónak?
- Mi ellen tud még lázadni a rockzene?