Az After+ kiemelt témája ezúttal a Taylor Swift-jelenség volt. A zsánereket bravúrosan váltogató sztár megjelenítette már zenéjében a countryt, a hiphopot és poprockot, de elektronikus elemekkel is turbózta már fel zenéjét. A Swiftie-jelenség részeként a The Eras Tour koncertfilm premierjét cowboycsizmában, csillogó sminkkel és Taylor Swift-pólóban várták a rajongók.
Az adás vendége Fazekas Gergely zenetörténész volt, aki elmeséli, hogy miért emelkedik irodalmi magasságokba a Folklore című album, ki hathatott az énekesre, és miért fontos, hogy a dalszövegei még mindig a country műfaj történetmesélését veszik alapul. Szente Katica popkulturális tekintetben beszél Taylorról, az adásban pedig több szemszögből vizsgáljuk meg, hogyan emelkedett globális sztárrá a szőke szomszédlány.
Fazekas Gergely elmondása szerint a Folklore albumnál szerette meg Taylor Swiftet. Ezt a lemezt a Covid-járvány idején írta az énekesnő, és érzéki, lírikus india-folk dalok szerepelnek az albumon. Fazekas Gergely így jellemezte Taylor Swift dalszerzői attitűdjét:
„Iszonyú erős képeket használ, amelyek nyilván közhelyek, de az életünk is közhelyek sorozatából áll össze. Mindeközben Taylor Swift specifikus képeket alkalmaz, annyira, hogy nagyon nehéz elképzelni, hogy ez nem úgy történt meg vele, ahogy megtörtént. Mondok egy példát: az All too well című számában a legelcsépeltebb négy akkordot használja, de elképesztően szép a szám, nagyon szépek a dallamok, gyönyörű a dal íve. Most tavasszal a Timesnak a hétvégi mellékletében kijött egy cikk, amiben egy brit lovaggá ütött irodalomprofesszor, Sir Jonathan Bate Shakespeare-kutató írt egy cikket, hogy miért irodalmi óriás Taylor Swift.”
Az adásban szóba kerül még, hogy mennyit lendített Taylor Swift népszerűségén az, hogy bosszút áll azokon, akik tudta nélkül eladták zenéit, milyen következménye lett annak, hogy Kanye West elragadta tőle a mikrofont 2009-ben egy díjátadón, miért jelent példaképet a fiatal lányoknak, és mire jó az, hogy ilyen leleményesen használja a közösségi médiát.