2022. február 20. – 08:32
A napokban tartották meg a fideszes influenszereket menedzselő Megafon nevű szervezet összejövetelét, amely nemcsak attól maradhat emlékezetes, hogy az első sorban pózolt az ATV műsorvezetője, Kárász Róbert is.
Az esemény fő fellépője Szijjártó Péter volt, aki elárulta Facebook-oldala keletkezésének rövid, de a kormányon belüli erőviszonyokról is tanulságos történetét.
Úgy kezdődött, hogy a 2018-as választási kampányban Rogán Antal mondta neki, hogy csinálnia kellene egy Facebook-oldalt. (Rogánnak korábban volt oldala, de aztán a helikopterezés és egyéb ügyek idején szép lassan elmaradozott a kontent, majd a propagandaminiszter egy ponton le is törölte a profilját.)
Szijjártó saját elmondása szerint Rogán javaslata nem hatotta meg, mint ahogyan Menczer Tamás, akkori sajtófőnöke is hiába rágta a fülét napi szinten, hogy menjen fel Facebookra, ez nem volt elég.
Majd jött 2020 eleje, amikor egy hazafelé tartó repülőúton Orbán Viktor nekiszegezte a kérdést:
„Péter, és mikor lesz Facebook-oldalad?”
Szijjártó félve felelte Orbánnak, hogy „hát még nem mondtad, hogy legyen”, mire a miniszterelnök visszakérdezett, hogy „szerinted, ki üzente”. A külügyminiszter pedig egy hét múlva beszállt a Facebookba.
A politikus arról is beszélt, hogy jelenleg 297 ezer követője van, ezt pedig hirdetési pénz nélkül sikerült elérnie, mert ő is azt a megközelítést vallja, hogy a „kontent a király”. Izgalmas duplacsavar, hogy Szijjártó a megafonos csipetcsapat előtt beszélt erről, vagyis olyan embereknek ecsetelte a tartalom elsődlegességét, akiknek a tartalmainak a népszerűsítésére százmilliók égnek el.
Szijjártó egyébként korábban minden este jelentést kért a sajtósaitól, hogy hány médiamegjelenésük volt aznap, mióta fent van Facebookon, már azzal kell kezdeni az esti beszámolókat, hogy hány új követőt szereztek a közösségi médiában. A miniszter facebookos imidzsén egyébként egy tízfős sajtós stáb dolgozik.