A Magyar Kétfarkú Kutya Párt űrállomást nyitott Szegeden, ahonnan új tram-shuttle járatok indulnak

2021. november 19. – 12:02

A Magyar Kétfarkú Kutya Párt űrállomást nyitott Szegeden, ahonnan új tram-shuttle járatok indulnak
Az MKKP szegedi űrállomásának II-es terminálja – Fotó: Móra Ferenc Sándor / Telex
Móra Ferenc Sándor
Móra Ferenc Sándor
Szegedi tudósító

Másolás

Vágólapra másolva

Az MKKP Szögedi Mönyétserege a város egyik legnagyobb forgalmú közlekedési csomópontja mellett létesített űrállomást, egyből két terminállal. A járatok bolygóközi, országon belüli és nemzetközi utazásokra is használhatók, például a Tatooine-ra, Felcsútra és Moszkvába is lehet repülni. Az űrjárművek a tram-trainra hasonlítanak, de annál sokkal gyorsabban érnek Hódmezővásárhelyre, és még saját farkuk is van.

Szegeden évmilliók óta nagy hagyományai vannak az űrutazásnak, például Űrhajós utca is van az egyik lakótelepen. A Kétfarkú Kutya Pártnak korábban már volt egy sajátos, elhagyott raktárból kialakított űrállomása a belvárosban, a Tisza partján, ami közkedvelt szelfipontként is működött, de az új partfal megépítése – valójában persze a Csillagok háborúja – miatt az a terminál hét éve megsemmisült, mint az a szeged.hu egykori felvételén látható. Most a Kossuth Lajos sugárúti háromsávos körforgalom mellett, jól megközelíthető ponton, autóbusz- és villamosmegállók közelében alakítottak át két régi trafóházat űrállomásnak. A beruházás az MKKP Szögedi Mönyétseregének Facebook-oldala szerint „53 milliárdnyi soroskapcsoláspénzbe” került.

Vasárus Gábor László, az MKKP szimpatizánsa, a munkálatok egyik résztvevője a Telex kérdésére azt mondta, Szeged annyira fejlett város, hogy egyből két űrterminált kellett nyitni. Az I-ről indulnak a tram-shuttle járatok a Szíriuszra, ezekkel Hódmezővásárhelyre 2-4 perc alatt lehet eljutni – ez a menetidő kb. a kilencede annak, amennyi a MÁV-START-nál az új tram-train tervében szerepel.

Forrás: Facebook – MKKP Szeged
Forrás: Facebook – MKKP Szeged

A II-es terminálról pedig az űrliga csillaghajóival lehet olyan egzotikus helyekre utazni, mint az Arrakis vagy az Eros.

Ez még olcsóbb is, mint honvédségi repülőgéppel egy politikusnak elmenni Dubajba.

A terminálok közelében ölelésre kijelölt területet alakítottak ki, és aki félne az űrutazástól, azt azzal biztatják, hogy az élet szép.

Vasárus Gábor László, az MKKP szimpatizánsa az űrállomás I-es termináljánál – Fotó: Móra Ferenc Sándor / Telex
Vasárus Gábor László, az MKKP szimpatizánsa az űrállomás I-es termináljánál – Fotó: Móra Ferenc Sándor / Telex

Vasárus Gábor László azt mondta, az űrállomás kialakításával arra is céloznak, hogy szerintük a tram-train a környék egyik legértelmetlenebb drága beruházása – hiszen Szeged és Hódmezővásárhely között eddig is igen jó volt a közlekedés. Úgy véli, a vasút-villamosnál csak egy feleslegesebb fejlesztés volt: a két várost összekötő 47-es útszakaszon a Stonehenge-szerű, emelt szintű körforgalom megépítése, amivel az autók a semmit kerülik ki. Ez az utiber.hu oldalán is látható, de vigyázat, a nyugalom megzavarására alkalmas a tartalom!

A trafóház átfestése közben a helyszínt meglátogatták a rendőrök – valaki kihívhatta őket –, és mindent teljesen rendben találtak. Eszerint a hatóság az oly sokat emlegetett migránsveszély szempontjából sem emelt kifogást az űrállomás ellen. Egyébként a menetrendben olvasható, hogy Zerglingek szállítása tilos azon a járaton, ahol az előfordulhatna.

Ezen az egyperces timelapse videón az űrállomás kialakítását örökítették meg a hálás utókornak, szinte alig látható valaki, olyan gyorsan dolgoztak a Szögedi Mönyétsereg tagjai és segítőik.

Az egyik terminált ismeretlen tettesek később megrongálták, a falra rögzített menetrendet és a berendezéseket leverték, ami sokkal rosszabb, mint egy hagyományos bűncselekmény.

A menetrend a fűben – Fotó: Móra Ferenc Sándor / Telex
A menetrend a fűben – Fotó: Móra Ferenc Sándor / Telex

Független elemzők rámutattak, hogy

a Kétfarkú Kutya Párt űrprogramja teljes összhangban van a magyar kormány ilyen irányú törekvéseivel

– hiszen űrkutatásért felelős miniszteri biztosa is van hazánknak, Ferencz Orsolya személyében –, ám az Orbán-kabinet kezdeti lépéseit a viccpárt egy nagy szökkenéssel meghaladta. Az ugyan igaz, hogy a hivatalos magyar–orosz együttműködésben három űrmissziós projekt indul komolyan – a „Csibisz”, az „Obsztanovka–2” és a „Trabant” elnevezésű –, de azok révén majd csak 3-4 év múlva indulhat el egy magyar a csillagok felé, az MKKP szegedi űrállomásáról viszont akár azonnal és akárhány honfitársunk felszállhat. A menetrenden látható a projekt médiatámogatójának emblémája és jelmondata is: EM1 – Még mi sem hisszük el.

Forrás: Facebook – MKKP Szeged

Az MKKP Szögedi Mönyétserege korábban is szívén viselte a közlekedés fejlesztését – jelentette ki Vasárus. A belvárosban évtizedek óta üresen álló nagyméretű telek, a Centrum-gödör helyére közparkot álmodtak meg, amelynek felelős tervezője Golddiger Andrea. A létesítmény területén áll majd meg a Felcsúti Kisvasút, továbbá „Borkai és tsai” nevű yachtkikötő is lesz a parkban, amelynek megnyitását 2265-re tervezik.

Addig is, amíg a park munkálatait megkezdhetik a kutyapártosok, folytatják a négyszínfestéseket. Vasárus Gábor László úgy látja, Szeged városával megfelelő az MKKP kapcsolata: azokat a járdaszakaszokat, amelyeket ők a töredezettség miatt kiszíneznek, az önkormányzat előbb-utóbb újra aszfaltoztatja, ami sok más településen szinte elképzelhetetlen.

A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!