A Samsung tett egy nagy lépést a Vissza a jövőbe II. holografikus reklámtáblái felé
2025. január 7. – 04:44
Van a Vissza a jövőbe II.-ben az a jelenet, amikor Marty McFly a saját idejéhez képest a jövőben, 2015 októberében találja magát, és nagyon megijed, amikor A cápa 19-et népszerűsítő holografikus reklámtábláról egy hatalmas cápa repül felé. Tíz évvel 2015 után a valóságban még mindig nem tartunk itt, de a Samsung Las Vegasban, az idei CES techkiállítás előtti exkluzív eseményén bemutatta a HoloDisplayt, ami minden eddiginél jobban hasonlít erre.
A HoloDisplay egyelőre bőven nem tart ott, hogy meg lehessen venni, de a CES-re elhozott változat már most is elég menő, és ha elsőre pont jó szögből nézzük, akkor egyáltalán nem egyértelmű, hogy hogyan ugrik ki a szalámis pizza a képernyőről. De az egész igazából akkor sem kevésbé impresszív, ha tudjuk, hogyan működik, mert a korábbi próbálkozásokhoz képest egészen újszerű megoldással állt elő a dél-koreai cég.
A híres tokiói cicás reklámtábla például attól lesz 3D-s hatású, hogy a hajlított kijelző valódi méreténél kisebb háttérre teszik rá a macskát, és amikor ezeket a kereteket elhagyja, az elég meggyőzően téveszti meg az agyunkat.
A HoloDisplay ennél is tovább megy, és azzal hozza létre a holografikus hatást, hogy a jobb oldalra átlósan beépített kijelző képét egy spéci, homorú tükörrel ugrasztja ki. Felvételeken sajnos egyáltalán nem jön át a hatás, a fenti kép is olyan, mintha csak ott lenne egy pizza egy sima téglalap alakú kijelzőn, de higgyék el, élőben az egész nagyon látványos, és ha a megfelelő szögből – azaz kb. 45 fokban jobbról – nézzük, teljesen olyan, mint egy hologram.
A kijelző baromi fényes, 3000 nites, ami szintén meg is látszik, és elvileg mesterséges intelligencia is van benne, de erről az ott álldogáló samsungos csak annyit tudott elmondani, hogy hát ezzel hozzák létre a hologramot, az nem derült ki, hogy pontosan hogyan. Szerinte amúgy kirakatokban lehet majd hasznos a HoloDisplay, ha egyszer piacra dobják, ami mondjuk nem is meglepő, mert nekem is egyből az ugrott be, hogy egyszer majd ilyen reklámok ugrálhatnának ki mondjuk az Andrássy úton.
Idén is a helyszínről tudósítunk a techvilág újdonságairól, a Las Vegas-i CES-en bemutatott legújabb és legérdekesebb kütyükről. További cikkeink itt olvashatók.