Fontos részletek derültek ki a Xiaomi autójáról

2023. november 17. – 11:35

Fontos részletek derültek ki a Xiaomi autójáról
A Xiaomi SU7 egy- és kétmotoros kivitelben tervezett villanyautó, amelyet a cég a felső kategóriába szán Fotó: Xiaomi

Másolás

Vágólapra másolva

Ezt a hírt a Telex és az autóMAGAZIN együttműködésének keretében olvashatják.

A főként telefonjairól és egyéb okos eszközeiről ismert Xiaomi bejelentette első villanyautóját, az SU7-et. Bár hivatalos sajtóbemutatót még nem tartottak Xiaomi autójáról készült képeket a technikai információk kíséretében nyilvánosságra hozta a kínai kormányzati szabályozó hatóság.

Az SU7 az elektromos járművek piacának izgalmas és sikeres szereplője lehet. A Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC), egy kínai, állami tulajdonú vállalat gyárthatja majd, és ez az együttműködés fontos stratégiai lépés a Xiaominak, mely így kihasználhatja a BAIC járműgyártási tapasztalatait.

Az SU7 formaterve a Tesla Model S-éhez hasonlít, tengelytávja közel három méter formája pedig kupészerű. A tervezett villanyautó teljes hossza szintén a nagy Teslához hasonló, közel öt méter, ezzel a kínai újautó-piac hosszú tengelytávú luxusszedánok iránti rajongására épít.

A Xiaomi első autójának fara kicsit Aston Martin-szerűre sikerült Fotó: Xiaomi
A Xiaomi első autójának fara kicsit Aston Martin-szerűre sikerült Fotó: Xiaomi

A Xiaomi egymotoros, hátsókerék-hajtású, 295 lóerő körüli teljesítményű, illetve kétmotoros összkerékhajtású, 663 lóerős változatban is kapható lesz. A kétféle verzió akkumulátora is különbözni fog, a csúcskivitelbe nikkel-mangán-kobalt (NMC) akkumulátort szerelnek, a kedvezőbb árú változatba pedig lítiumvas-foszfát (LFP) rendszerűt. A csúcskategóriás SU7 800 voltos elektromos rendszere rendkívül rövid töltési időt biztosít, egyes modellek tetejére pedig lidar-érzékelőt is építenek majd, ami fejlett vezetőtámogató funkciókra utal.

A Xiaomi ambíciói túlmutatnak egyetlen luxuskategóriás elektromos autón. Az első típusban várhatóan a cég által fejlesztett autós szoftverek futnak majd, amelyek integrálódhatnak a Xiaomi kütyükre és szolgáltatásokra épülő ökoszisztémájába. Azt ugyanakkor még nem lehet tudni, hogy ez az integráció milyen mértékű lesz. Nagy a bizonytalanság azzal kapcsolatban is, hogy magát az autót forgalmazni fogják-e Kínán kívül, vagy sem.

A széles orr és keskenyített far sportosságot sugall, ami az SU7 teljesítményadatai ismerve nem tűnik túlzásnak Fotó: Xiaomi
A széles orr és keskenyített far sportosságot sugall, ami az SU7 teljesítményadatai ismerve nem tűnik túlzásnak Fotó: Xiaomi

A Xiaomi nem az első technológiai vállalat, amely beszáll a villanyautó-üzletbe. 2020-ban a Sony is feltűnést keltett amikor bemutatta a Vision-S elnevezésű, önvezető funkcióval felszerelt autóipari koncepcióját, amelyről a Telexen is olvashattak. Bármennyire lenyűgöző volt a Sony autó terve, csupán bizonyításnak szánták, a Xiaomi SU7 viszont a kínai hatósági jóváhagyást követően valóban gyártásba kerülhet. Bár a márkát egyelőre jó ár-érték arányú termékei miatt ismerik világszerte, a felső kategóriába szánt SU7 tökéletes eszköz lehet arra, hogy feljebb pozicionálja a Xiaomit, és az esetleges siker más technológiai vállalatokat is arra ösztönözhet, hogy járműgyártásba fogjanak.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!