Ezt a hírt a Telex és az autóMAGAZIN együttműködésének keretében olvashatják.
A főként telefonjairól és egyéb okos eszközeiről ismert Xiaomi bejelentette első villanyautóját, az SU7-et. Bár hivatalos sajtóbemutatót még nem tartottak Xiaomi autójáról készült képeket a technikai információk kíséretében nyilvánosságra hozta a kínai kormányzati szabályozó hatóság.
Az SU7 az elektromos járművek piacának izgalmas és sikeres szereplője lehet. A Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC), egy kínai, állami tulajdonú vállalat gyárthatja majd, és ez az együttműködés fontos stratégiai lépés a Xiaominak, mely így kihasználhatja a BAIC járműgyártási tapasztalatait.
Az SU7 formaterve a Tesla Model S-éhez hasonlít, tengelytávja közel három méter formája pedig kupészerű. A tervezett villanyautó teljes hossza szintén a nagy Teslához hasonló, közel öt méter, ezzel a kínai újautó-piac hosszú tengelytávú luxusszedánok iránti rajongására épít.
A Xiaomi egymotoros, hátsókerék-hajtású, 295 lóerő körüli teljesítményű, illetve kétmotoros összkerékhajtású, 663 lóerős változatban is kapható lesz. A kétféle verzió akkumulátora is különbözni fog, a csúcskivitelbe nikkel-mangán-kobalt (NMC) akkumulátort szerelnek, a kedvezőbb árú változatba pedig lítiumvas-foszfát (LFP) rendszerűt. A csúcskategóriás SU7 800 voltos elektromos rendszere rendkívül rövid töltési időt biztosít, egyes modellek tetejére pedig lidar-érzékelőt is építenek majd, ami fejlett vezetőtámogató funkciókra utal.
A Xiaomi ambíciói túlmutatnak egyetlen luxuskategóriás elektromos autón. Az első típusban várhatóan a cég által fejlesztett autós szoftverek futnak majd, amelyek integrálódhatnak a Xiaomi kütyükre és szolgáltatásokra épülő ökoszisztémájába. Azt ugyanakkor még nem lehet tudni, hogy ez az integráció milyen mértékű lesz. Nagy a bizonytalanság azzal kapcsolatban is, hogy magát az autót forgalmazni fogják-e Kínán kívül, vagy sem.
A Xiaomi nem az első technológiai vállalat, amely beszáll a villanyautó-üzletbe. 2020-ban a Sony is feltűnést keltett amikor bemutatta a Vision-S elnevezésű, önvezető funkcióval felszerelt autóipari koncepcióját, amelyről a Telexen is olvashattak. Bármennyire lenyűgöző volt a Sony autó terve, csupán bizonyításnak szánták, a Xiaomi SU7 viszont a kínai hatósági jóváhagyást követően valóban gyártásba kerülhet. Bár a márkát egyelőre jó ár-érték arányú termékei miatt ismerik világszerte, a felső kategóriába szánt SU7 tökéletes eszköz lehet arra, hogy feljebb pozicionálja a Xiaomit, és az esetleges siker más technológiai vállalatokat is arra ösztönözhet, hogy járműgyártásba fogjanak.