Kínában is hasít a Ferrari, rengeteg női vásárló akar olasz sportautót
2023. augusztus 11. – 13:52
Tavaly Kínában minden negyedik új Ferrari női tulajdonoshoz került, ezzel az olasz sportautó-gyártó éppen az ázsiai országban érte el a legnagyobb sikereket ebben a vásárlói csoportban, derül ki a Bloomberg híréből, amelyet az Automotive News Europe szakportál értelmezett.
Az 1929-ben alapított, közúti modelleket 1947 óta gyártó Ferrari történetének legjobb éve volt 2022. Több mint 13 200 új autót adtak el világszerte, és a növekedés jelentős mértékben a kínai, tajvani és hongkongi vásárlóknak köszönhető, akik a koronavírus-járvány lecsengése utáni első évben mintegy hetvenhárom százalékkal több Ferrarit, összesen több mint ezerötszáz példányt vásároltak.
Benedetto Vigna, a márka vezérigazgatója a hírügynökségnek elmondta, évek óta tapasztalják, hogy egyre több nő érdeklődik a Ferrarik iránt, amit részben a márka által rendezvényeire érkezők számának növekedése támaszt alá.
A Bloombernek nyilatkozó, nevük elhallgatását kérő források szerint Ferrarit választó kínai nők közt megtalálhatók a technológiai ipar vezetői, ingatlanvállalkozók és más szupergazdagok is. A Consultancy Bain & Co. becslése szerint idén a kínai fogyasztók a személyes luxuscikkek világpiacának ötödét teszik ki, de ez az arány 2030-ra 38 százalékra emelkedik.
A Ferrari sikere tehát egy általános tendenciába is illeszkedik, de a háttérben nem csupán ez állhat, hanem az is, hogy a márka az utóbbi években ügyesen használta a közösségi médiafelületeket, például a TikTok Kínában, országon belül népszerű megfelelőjén, a Douyinon is sok ferraris tartalom, köztük menetpróba-beszámolók láthatók.
A globális siker fontos összetevője, hogy a Ferrari kínálata már nem kizárólag radikális sportautókból és túramodellekből áll, hanem az egy éve bemutatott Purosangue nevű SUV-ből is, amely 400 ezer dolláros (átszámítva kb. 140 millió forint) ára ellenére hatalmasat lendített a márka eladásain. A négyajtós, emelt kasznis típus gyártását a 2022. szeptemberi bemutatót követő második hónapban leállították, és a Carscoops szerint csak idén májusban indították újra, hogy elterjedésével ne veszítsen exkluzivitásából, illetve ne tegyen ki túl nagy arányt az egyéb Ferrari-típusok közt. A legnépszerűbb típusok továbbra is hagyományos sportmodellek.