Az Európai Bizottság értesítette a Google-t, hogy előzetes vizsgálata szerint megszegte az uniós versenyellenes szabályokat és erőfölényével visszaélve torzítja a versenyt a hirdetési ágazatban– írja a Washington Post.
A Google ellen még 2021-ben indult uniós vizsgálat reklámpiac erőfölénye miatt, a mostani jelentés ezt is orvosolná. Szerdán közzétett panaszában az EU versenyszabályozásért felelős hatóságai azt állították, hogy a Google erőfölényét kihasználva a saját online vizuális hirdetéstechnológiai (adtech) szolgáltatásait részesíti előnyben a versenytársak, a hirdetők és azok kiadóinak kárára. A vállalatnak egyébként a reklámok jelentik az egyik legnagyobb bevételi forrását.
Az uniós szabályozók szerint a Google olyan technológiát biztosít, amely egyszerre teszi lehetővé az adatgyűjtést, a hirdetésvásárlást és a közzétételt, ami eredendő érdekellentétet eredményez.
Az uniós bizottság megállapítása szerint a feltárt magatartásra vonatkozó korrekciós intézkedések valószínűleg nem lennének elégségesek. Az EU álláspontja szerint kizárólag a szolgáltatások egy részének eladása oszlatná el a versenyjogi aggályokat. Margrethe Vestager, a területért felelős biztos azt írta, hogy a vállalat vélhetően kihasználja piaci pozícióját, hogy saját szolgáltatásait részesítse előnyben.
A Google globális hirdetésekért felelős alelnöke, Dan Taylor megvédte a vállalatot: szerinte hirdetési eszközeik segítenek a weboldalaknak és az alkalmazásoknak tartalmaikat finanszírozásában, miközben lehetővé teszik a különböző méretű vállalkozások számára, hogy hatékonyan érjenek el új ügyfeleket.
Arról, hogy hogyan léphet szintet az EU és az amerikai techóriások küzdelme a következő években, ebben a cikkünkben írtunk részletesen.