A jövőben eldönthetik a hirdetők a Youtube-on, hogy hányszor lássák ugyanazt a reklámot a felhasználók
2022. május 22. – 11:10
Frequency néven új eszközt fejlesztett le a Youtube, amelynek az a lényege, hogy a felhasználók ne lássák állandóan ugyanazt az egy reklámot a Youtube-on. A Verge írja, hogy a héten bevezett fejlesztésnek köszönhetően a hirdetők most már meg tudják szabni, hogy egy héten hányszor villanyjon fel a reklámjuk a videók előtt.
Ezzel egyértelműen az a célja a cégnek, hogy megszüntesse azt a vállalhatatlan állapotot, hogy a Youtube-ot ingyen használó embereknek heteken át ugyanazt a hirdetést kell nézni minden videó előtt, ahogy ez jellemző volt a 2022-es választásoknál például a Gyurcsány-show esetében. Az ismétlődő reklámok ugyanis nemcsak a felhasználóknak, de a hirdetőkne is rossz, hiszen egy után spamként funkcionálnak ezek a rekámok.
Az más kérdés, hogy a fejlesztés opcionális, vagyis a Youtube inkább a hirdetők, mint a felhasználók érdekeit nézi, mert dönthet úgy a megrendelő, hogy ő kifejezetten azt szeretné, ha mondjuk a Gyurcsány-show-t annyiszor látja egy adott illető, ahányszor rákattint egy új videóra.