Két hét alatt 30 millió felhasználót veszített Zuckerberg ellen-Twittere
2023. július 21. – 18:06
Nemrég még attól volt hangos az internet, hogy öt nap alatt több mint százmillióan regisztráltak a Meta saját, az Instagramhoz kötött Twitter-klónjára, a Threadsre, de ahogy az általában lenni szokott, ez a növekedés sem bizonyult fenntarthatónak. A Threads sorozatban második hete veszíti az aktív felhasználókat, és a korábbi, 44 milliós csúcs után most már csak 13 millióan nyomkodják minden nap – írja a Wall Street Journal.
A Sensor Tower adatai szerint nemcsak az aktív felhasználók száma csökkent, hanem az alkalmazásban eltöltött idő is, 19 perc helyett átlagosan 4 percet töltenek el a görgetésével az emberek. Összehasonlításképp az elmúlt bő egy évben alaposan megtépázott Twitternek továbbra is 200 millió aktív felhasználója van, akik átlagosan 30 percet töltenek el minden nap a platformon. A Meta ugyanakkor nem aggódik, többen is azt nyilatkozták, hogy számítottak a visszaesésre, és hozzátették, hogy dolgoznak olyan funkciókon, mint a kronologikus idővonal és a módosítható posztok.
A Meta jelenleg arra törekszik, hogy javítsa a felhasználói élményt, amire szükség is van, mert a Threads a közvélekedés szerint elég fapados. Mivel az Instagramra épül, könnyen belefuthat az ember abba is, hogy ha ugyanazokat az embereket követi be, akiket ott is, akkor alig találkozik új tartalommal, közben viszont nagyon aktívak a különböző cégek a platformon, amit szintén sokan kifogásoltak. A Threadsnek ugyanakkor megvan az az előnye, hogy a végtelen forrásból gazdálkodó Meta áll mögötte, ami láthatóan nem is akar elsietni semmit vele.
Adam Mosseri, az Instagram vezetője nemrég arról beszélt, hogy örülnek a nagy érdeklődésnek, de egyelőre nem az emberek berántása a cél, hanem az, hogy a Threads stabilan működjön. Azt is fontos kiemelni, hogy az alkalmazás az Európai Unióban még nem elérhető, ami elég nagy kiaknázatlan forrás, így a Mastodon kudarca és a Jack Dorsey nevével fémjelzett Bluesky óvatos indulása után továbbra is a Threads lehet a Twitter legnagyobb kihívója. Ezt valószínűleg a Twitternél is érzik, mert nemrég azzal vádolták meg a Metát, hogy a Twitter üzleti titkait felhasználva fejlesztették ki az alkalmazást, miközben Elon Musk faszméregető versenyre hívta Zuckerberget.