A BMW egy brutális SUV-vel úszik szemben az árral

2021. december 11. – 15:42

A BMW egy brutális SUV-vel úszik szemben az árral
Fotó: BMW

Másolás

Vágólapra másolva

Fontos üzenete van annak, amikor egy nagy autógyártó bejelenti a következő években bemutatni tervezett típusait és ezek fejlesztési irányát. Jóllehet a BMW a következő években fokozatosan átáll a részben vagy teljesen elektromos hajtásra, sőt, a müncheni központban hamarosan teljesen befejezik a benzines és dízelmotorok gyártását, a cég lassan lép a teljes autóipar által bejárt útra, mert pontosan tudja, hogy vevőinek egy része még sokáig vágyni fog a hagyományos autókra. Az XM azért így is döbbenetes üzenet a bolygó jövője miatt aggódók számára.

Bár Európában sokak számára szentségtörés volt, amikor a BMW több mint húsz éve elkezdett hobbiterepjárókat gyártani, az ezredfordulót követő időszak bebizonyította, hogy az autó méretétől függetlenül biztos az SUV-k sikere. Ezért nem meglepő, hogy november végén, egy Miami Beach-i kiállításon bemutatták az XM-koncepcióautót. Az újdonság a BMW sportrészlege, az M GmbH első önálló típusa lesz a negyven évvel ezelőtti M1 sportkupé után, csakhogy ez egy újabb példány a ma divatos emelt hasmagasságú autók kategóriájából.

Fotók: BMW Fotók: BMW
Fotók: BMW

A 2022 végétől a dél-karolinai Spartanburgben gyártott XM végleges változata állítólag kilencven százalékban azonos lesz a mostani bemutatóautóval, vagyis a szemre több mint öt méter hosszú dömperre ugyanúgy hatalmas, ledekkel megvilágított, vese alakú hűtőmaszk kerül, és a fényszorók is hasonlóan laposak, illetve keskenyek lehetnek, mint a koncepcióautón. Az amúgy nagyon szögletes karosszériát vékony, L alakú ledes zárófény egészíti ki. A szokatlanul testes XM-re nagy kerekek is kerülnek, hiszen a tizennégy küllős, egyedi könnyűfém felniken 23 colosak az abroncsok, ami szintén rekord az eddigi BMW-k kerékméretéhez viszonyítva.

Bár mostanában minden gyártó azon töpreng, hogy mivel csökkenthetné egyes típusai, illetve az összes eladott autó átlagos szén-dioxid-kibocsátását, a BMW ezt részben azzal oldotta meg, hogy nem saját márkaneve alatt hozza forgalomba az XM-et, és a kis gyártókra más előírások vonatkoznak. Mivel az újdonsággal megcélzott vevőkört egyelőre nem győzték meg a tisztán villanymotorral hajtott autók, az új luxus-SUV is hibrid lesz. Orrába egy V8-as benzinmotor, valamint elektromotor kerül, a rendszer összteljesítménye pedig 750 lóerő, illetve 1000 newtonméter az előzetes információk szerint, és az autó tisztán elektromos üzemben akár 80 kilométert is képes lesz megtenni.

A BMW éppen a közelmúltban jelentette be, hogy elkészítette egymilliomodik villanymotorral szerelt autóját, de hozzátette, hogy ennek hetven százaléka hibrid, vagyis van benne benzinmotor is. A kétmilliomodik tisztán elektromos autó jelentette mérföldkövet 2025 végére várják, de 2023-tól a müncheni üzemben előállított autók fele elektromos vagy hibridhajtású lesz, egy évvel később pedig teljesen leállítják a benzines és dízelmotorok összeszerelését ugyanott.

Fotók: BMW Fotók: BMW
Fotók: BMW

A belső égésű motorokat ezután az Ausztriában és az Egyesült Királyságban található gyáregységek szerelik össze. Bár számos gyártó ebben az évtizedben felhagy a fosszilis üzemanyaggal hajtott autók gyártásával, a BMW szerint világszinten ennek még nincs itt az ideje, így a cég tervei szerint 2030-ban az általa eladott autók fele lesz csak villanyautó.

Fotó: BMW
Fotó: BMW
Kövess minket Facebookon is!