Az oltásellenesek után a klímaszkeptikusokra is rászáll a Google és a YouTube

2021. október 08. – 20:28

Másolás

Vágólapra másolva

Szembe száll a klímaszkeptikus tartalmakkal a Google minden hirdetési platformján, illetve a világ legnépszerűbb videómegosztó oldalán, a YouTube-on is, írja a cég pénteki bejelentése nyomán a Sky News. A nagy hadjárat – ami az oltásellenes tartalmak tiltását követi – novembertől indul majd.

Ami a hirdetéseket illeti, a lépés kifejezetten megtilt minden olyan reklámot, amely ellentmond az „éghajlatváltozás létezésével és okaival kapcsolatos jól megalapozott tudományos konszenzusnak”. A videós fronton a bevételeket zárja el, vagyis nem lehet pénzt keresni olyan videóval, amely átverésnek vagy csalásnak állítja be a klímaváltozást, illetve tagadja a globális felmelegedés hosszú távú hatásait, és hogy az üvegházhatású gázok, vagy az emberi tevékenység hozzájárulnak a klímaváltozáshoz.

Mi akkor is kérdezünk, ha valaki nem akar válaszolni Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogass