2023. szeptember 19. – 14:14
Elindult a TV2 legújabb valóságshow-ja, ami minden elemében egy döbbenetes vállalás: bemutatni a legkivagyiskodóbb fiatal magyarokat, akik nem szégyellik megmutatni a világnak, mennyire szeretik a pénzt, és gyakorlatilag csak a pénzt. Miközben a műsor egyértelműen a népharagot próbálja kattintásra, hirdetésekre és nézettségre váltani, ezt is olyan izzadságszagúan teszi, hogy a Kőgazdag fiatalokban nemcsak magukat a kőgazdag fiatalokat lehet őszintén szánni, hanem mindenkit, aki bármilyen szinten is részt vett ennek az elkészülésében.
Ezt én nem értem. Mármint tényleg, totál őszintén nem értem, hogy Mészáros Lőrinc tévéjénél ki gondolta jó ötletnek, hogy a gazdasági válság és a brutális infláció idején meg kell mutatni azokat az embereket, akiket a legkevésbé sem érinti ez az egész: egy rakás kőgazdag magyar fiatalt, akik összetett mondatokra sem nagyon képesek, cserébe olyan gátlástalanul büszkék a vélt vagy valós luxuséletükre, hogy az már-már orvosi segítséget igényel.
A TV2-n hétfőn este fél 11-kor indult Kőgazdag fiatalok készítői láthatóan mindent megtesznek annak érdekében, hogy felhúzzák az agyát annak a nagyjából 2-3 millió magyar szegénynek, akiknek jobb szórakozás nem adatik meg esténként, mint a tévé előtt ülni. Igazából mélységesen sajnálni tudok mindenkit, aki bármilyen szinten részt vett ebben a sorozatban, legyen az szerkesztő, producer vagy egy kiélt 50-es pornósra műttetett huszonéves talpig Louis Vuittonban. Ennyi erővel pörgethetem az Instagramot és a TikTokot is, de hát épp azért nem pörgetem, hogy ne húzzam fel magamat az ilyen embereken.
A Kőgazdag fiatalok gyakorlatilag annyi, hogy fogtak egy csomó egyébként is szereplési mániás, közösségi felületeken magyar szinten sok követővel rendelkező, rongyrázó embert, akiken keresztül hétköznapi (?) helyzetekben mutatják be, mennyire rohadtul izgalmas és mégis kőkorszaki a kőgazdagok élete. Bevallom őszintén, hogy PSG Oglinak már a nevét talán hallottam, de a többi kőgazdag fiatalról elképzelésem sincs, kicsodák, azonkívül, hogy a foglalkozásuk influenszer. A TV2 szerint gazdagok és népszerűek az Instagramon, nekem ennyi elég. Pedig mennyivel jobb lett volna pár NER-lovagot vagy a Matolcsy klán holdudvarát megnézni, ahogy fényezik a Porschét meg a Ferrarit a garázsban.
Ehhez képest itt van nekünk a luxusautó-gyűjtő Csabi, akinek van már két darab autója, és akkora nagy gyűjtő, hogy egy sima autószalonba besétál, hogy ő most itt venni akar egy Lamborghini Huracant. És most mi az, hogy nincs Lamborghini Huracan? Na, mindegy, vesz egy másikat! Mintha csak ki akarna mászni a képernyőből a műsor producere, mint a szellemkislány a Körben, hogy egy centiről a képedbe ordítsa, hogy tessék, gyűlöld ezeket az embereket, mert gazdagok, szégyentelenek és valószínűleg kicsit agykárosodottak is, mégis milyen luxusban élnek, te meg nem.
PSG Ogli TikTok-celeb még ebben a luxusállatkertben is külön kategóriát képvisel. Annyira nem való képernyőre, hogy végig feliratozni kéne, de mintha a készítők féltek volna tőle, és csak akkor feliratozták, amikor tényleg egy árva kukkot sem lehet a mondandójában érteni, azonkívül, hogy ilyen-olyan pénzösszegek.
Nyilvánvalóan a műsor egy óriási nagy kamu, tele rettenetesen megrendezett jelenetekkel, mint a drága dolgok vásárlása, a drága autóval száguldozás, drága telefonba bohóckodás és hatalmas megfejtések a kamera előtt. Mintha csak egy kőbányai konditerembe besétáltak volna, hogy na, akkor te és te és te játsszátok el, hogy ordenáré gazdagok vagytok, van rá fél órátok. A buli végén pedig minimum 2 milliós outfitben (ejtsd ótfitt) kell megjelennetek PSG Ogli baromi flancos házibulijában.
Ennek örömére a szereplők közül egyesek autót vesznek, mások ruhákat, PSG Ogli pedig testőrcastingot tart, hogy aztán felvegye a keze ügyébe kerülő első gorillát a konditeremben. Itt muszáj megjegyezni, hogy PSG Ogli párbeszédei a legszürreálisabbak, ő ugyan fantasztikus magabiztossággal hadarja el a mondandóját, de közben a kamera néha átvágja a láthatóan pánikba esett civilekre, akik minden agykapacitásukkal azon vannak, hogy a mondandóból legalább pár szót megértsenek. Iszonyatosan nyomasztó az egész, és az benne a legrosszabb, hogy PSG Ogli legalább produkálja magát, de a többi szereplő csak egy-egy életre kelt Instagram-fiók, akiknek nullákból áll a bankszámlájuk és a személyiségük is.
Annyira kínosan és izzadságszagúan próbálja a műsor bemutatni, milyen rohadt gátlástalanok és pofátlanok ezek a kőgazdag fiatalok, és annyira kilóg a lóláb, hogy az egész csak arra megy ki, hogy az emberek majd gyűlölködnek, kommentelnek és pörgetik ezért az engagementet a közösségi médiában, hogy úgy istenigazából felhúzni sincs kedve magát rajta az embernek. És ebben partnerek nemcsak a bulvárlapok, hanem olyan portálok is, mint a 24.hu vagy az Index, amik szintén abban reménykednek, hogy a szereplőkkel kapcsolatos előre borítékolható népharagot kattintásra lehet váltani, mert hát ezek a szereplők tényleg annyira hülyék, hogy még a Himnuszt sem ismerik, cserébe büszkék is rá.
Tényleg, csak pislogok, ilyen ipari hulladékot már az RTL is inkább a kisebb csatornáira rak, mert ez rendes valóságshow-nak baromi gyenge, trash realitynek hiteltelen, bűnös élvezetnek meg egyáltalán nem szórakoztató. Ahhoz talán elég a műsorban szereplők social profiljait pörgetni a telefonon, de igazából abba is beleun az ember elég hamar.
Valahol egészen lenyűgöző, hogy miközben beszélni alig tudó emberek milliós autókban és ruhákban feszítenek, a TV2 megkérdezi a reklámok előtt a nézőt, hogy autógyűjtő Csabi csaját Letinek vagy Bettinek hívják, a győztes pedig nyer egy adag kutyatápot. Mintha még itt is provokálni akarnák a nézőt a szerkesztők, hogy nesztek, Filip csak 100 ezres fine diningot eszik, te meg kapsz kutyatápot, ha tudod, hogy hívják Letit. Vagy Bettit.
Valószínűleg a TV2-nél is volt valami magasabb beosztású fejes, aki érezte, hogy ez annyira értéktelen, érdektelen, elvtelen és minden létező morális értékrenddel szembenálló hulladék, hogy külön figyelmeztető szöveget készítettek a műsornak. Én még ilyet szerintem soha nem olvastam tévéműsor előtt, bár nem is nézek nagyon TV2-t.
A TV2 két hét alatt le is darálja mind a tíz részt, és igazából el is lehet vele zsibbasztani az agyunkat este lefekvés előtt, de ezt a hatást úgy is elérhetjük, ha csak izomból homlokon csapjuk magunkat egy féltéglával, és lehet, hogy azzal talán kicsit jobban is járunk. A Kőgazdag fiatalok szánalmasan gyengén próbálja az online népharagot kattintássá, hirdetéssé, nézettséggé változtatni úgy, hogy igazából csak megvettek egy öt évvel ezelőtti Instagram-profilt, összehalászták onnan a legnagyobb bohócokat, és felvették őket kamerával, ahogy elképzelik, hogy élnek.
De mivel ezek az emberek önmagukban rém unalmasak, és az online térben mutatott életük nagy része egyszerű, üres hazugság, egy rakás gyenge kamudumát és élethelyzetet is rájuk erőltetnek, hogy végképp semmi értelme ne legyen az egésznek a nép agyának felcseszésén kívül. Most így a cikk végére érve, lehet, hogy ez egy kicsit mégis sikerült az én esetemben.
Arra viszont feltenném bármelyik szereplő Louis Vuitton-logós napszemüvegét, hogy a NER-média testületileg sunyiban lapítani fog a következő két hétben, és nem lesznek morális felsőbbrendűséget hirdető kifakadások, mint az hasonló RTL-műsorok esetén szokás.
A magyar emberek arcába a szennyet ne Brüsszelből öntsék, hanem Mészáros Lőrinc tévéjéből!
Lehetne ez is a mottója ennek a műsornak, és akkor legalább egy fikarcnyival őszintébb lenne, és nem annyira totálisan értelmetlenül ment volna el az életemből másfél óra kőgazdag magyar fiatalok nyomasztóan érdektelen kamuéletére.