A fiatal magyar túrázók szívesen sütnek nyílt tűzön, az idősebbek inkább büféznek

2023. július 12. – 10:56

Másolás

Vágólapra másolva

Ez a cikk több mint egy éve jelent meg, elképzelhető, hogy pár elavult infó is van benne. Ha ilyet látna, kérjük, jelezze.

Színes képet mutatnak a magyar túrázók étkezési szokásai egy Magyarországon készült kutatás alapján. A válaszadók többségére – több mint négyötödére – igaz, hogy a hátizsákjában mindig megtalálható némi hidegélelem.

Emellett a túrázók mintegy 30 százaléka rak tüzet sütéshez-főzéshez vagy ételmelegítéshez. A fiatalabb korosztály esetén azonban ez az arány jóval magasabb: minden második 15–29 év közötti természetjáró választja a nyílt tüzet. A 40 és 49 közötti korcsoportba tartozók körében viszont jóval kevésbé népszerű, húsz százalék alatti az outdoor főzéshez kapcsolódó tűzrakás.

A gázfőzőt a tűzrakással szemben kevesebben részesítik előnyben – csak minden tizedik túrázó viszi magával az útra. A legfiatalabb, 15–19 év közötti korosztály körében a gázfőzők használata is gyakoribb az átlagosnál, az ő esetükben ennek aránya eléri a 15 százalékot.

A nyílt tűzön sütés vagy a gázfőző használata helyett a túraútvonalakhoz közeli büfék vagy éttermek felkeresését az ötven felettiek részesítik előnyben a legmagasabb arányban, mintegy 45 százalékban. Ennek megfelelően ebben a korosztályban a teljes mintához viszonyítva 10 százalékkal kevesebben vannak azok, akik hidegélelmet – például szendvicseket – visznek magukkal, ha kirándulni indulnak.

Fotó: Tenczer Gábor / Telex
Fotó: Tenczer Gábor / Telex

Bár a közösségi médiában gyakoriak a legszebb túraútvonalak közelében készült kávéfőzős képek, a felmérés eredményei alapján a többség – a túrázók közel fele – továbbra is termoszban viszi magával az otthon előre elkészített kávét vagy teát. Csupán a természetjárók 7 százaléka visz magával kotyogós kávéfőzőt vagy egyéb, kávékészítésre szolgáló eszközt, ha kirándulni indul.

A kutatást az OPINIO készítette 2023 februárjában az outdoor főzőeszközöket gyártó svéd Primus megbízásából, 1058 fős országos, reprezentatív mintán, a 18–59 éves korosztályban. Az adatfelvétel módszere online kérdőíves felmérés volt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!