Szárnyal a McLaren, Piastri pályacsúccsal nyerte a kínai F1-időmérőt
2025. március 22. – 08:08
A sprintfutamos hétvégék megszokott sűrűségét hozta a Kínai Nagydíj is, magyar idő szerint szombaton reggel már a harmadik éles bevetésükön voltak túl a pilóták. A sprintidőmérőt és a sprintfutamot is az idén már a Ferrarit erősítő Lewis Hamilton nyerte, aki némileg meglepő módon első sprintfutamos sikerét aratta az F1-ben.
Az időmérő eleje további aggodalomra adhat okot a Red Bullnál, hiszen a csapat újonca, Liam Lawson a sprintidőmérő után a rendes időmérő után is csak a 20., leglassabb köridőt hozta össze, ezzel a mezőny végéről rajtolhat majd. Az erőviszonyokat jól jelzi, hogy a pénteki időmérő első öt kiesőjéből három szombaton sem érte el a top 15-öt, Lawson mellett a két Alpine-ben ülő Jack Doohan és Pierre Gasly nem voltak elég gyorsak. Mellettük Gabriel Bortoleto és Oliver Bearman estek még ki – pénteken pont a csapattársaik voltak a kiesők, ami jelzi, sem a Haasnak, sem a Saubernek nem fekszik túlzottan a sanghaji pálya.
Ezek után nem volt meglepetés, hogy sem Esteban Ocon, sem Nico Hülkenberg nem érte el a legjobb 10-et a másik Haasszal illetve Sauberrel, bár tény, hogy mindketten közel jártak ehhez, előbbinek 30, utóbbinak 37 ezredmásodperc hiányzott a Q3-ba jutáshoz. Rajtuk kívül még a két Aston Martin (Fernando Alonso és Lance Stroll), valamint Carlos Sainz estek ki – a spanyol nem kezdett rosszul a Williamsnél, de érezhető, hogy még nem ismerkedett össze az autóval annyira, mint a csapattárs Alex Albon.
Az élen eközben ahogy az időmérő első, úgy a második harmadában is Lando Norris volt a leggyorsabb, ráadásul nem is kicsivel, 355 ezredmásodperccel előzte Max Verstappent. Norrist leszámítva elég szoros volt az állás, a második helyen levő Verstappen és a nyolcadik helyen levő Hamilton között nem volt 4 tizedmásodperc.
A mindenről döntő harmadik harmadot a két McLaren kezdte az élen, Oscar Piastri hajszállal, 9 századmásodperccel előzte Norrist, a top 6 pilóta pedig 337 ezredmásodpercen belül volt egymáshoz képest. A legvége ugyanilyen izgalmas maradt, Verstappen kénytelen volt elengedni az utolsó mért körét, így maradt a McLarenek között, Piastri egy új sanghaji pályacsúcsot jelentő körrel (1:30,641) megszerezte az első rajtkockát, a két McLaren közé viszont odafért George Russell a Mercedesszel. A top 4 (Piastri, Russell, Norris, Verstappen) 2 tizeden belül volt. Utánuk jött a két Ferrari, majd újonchoz képest kifejezetten remek eredményt elérve a Racing Bulls tehetsége, Isack Hadjar – a francia pilótát a garázsból való veszélyes kiengedés miatt vizsgálták, de ahogy lenni szokott, a csapat megúszta egy 5000 eurós büntetéssel, a pilóta helyezését nem bántották.
A Kínai Nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel 8-kor rajtol majd.