Leclerc álomrajttal nyert Amerikában, Verstappen egy büntetéssel verte vissza Norris rohamát
2024. október 20. – 22:53
Óriásit rajtolt a negyedik helyről induló Charles Leclerc a 2024-es Amerikai Nagydíjon, ez pedig végül győzelmet ért a Ferrari pilótájának, aki az első kanyarban három autót megelőzve ugrott az élre. Lényegében Lando Norrisszal cserélt helyet, aki viszont három pozíciót vesztett a rajtnál, nem nagyon maradt helye a külső íven, a pályát elhagyva kellett valamit mentenie úgy, hogy a végén még azért is küzdenie kellett, hogy nehogy az ötödik helyre, saját csapattársa mögé essen vissza.
Aki még Leclerc-nél is jobban rajtolt, az a futamot csalódást keltő 17. helyről kezdő Lewis Hamilton volt, a hétszeres világbajnok az első kör felénél már a 12. helyen volt. De hiába, a második körben végén egész egyszerűen elrontott egy kanyart, a Mercedes hátulja nem tapadt elég jól, Hamilton megpördült és a sóderágyban találta magát. A műszaki mentés idejére, az ötödik kör végéig a biztonsági autó mögött körözött a mezőny, majd újraindult az 56 körös verseny.
Még a tizedik körben sem jártunk, amikor a harmadik helyen haladó, Max Verstappenről átmenetileg leszakadó Carlos Sainz arra panaszkodott, hogy üzemanyagszagot érez az autóban. A csapat egy beállításmódosítással orvosolta a gondot, a Ferrari hamar erőre kapott és ismét felzárkózott a háromszoros címvédő mögé. A különbség viszont nem nagyon ment 1,5-2 másodperc alá, így a Ferrari a 22. körben úgy döntött, hogy elébe megy a dolgoknak, és még Verstappen előtt kihívják Sainzot az első kerékcseréjére. A húzás bejött, miután Verstappen a 26. körben kerékcserére ment, már csak Sainz mögé, aktuálisan az ötödik helyre tudott visszatérni.
Természetesen Leclerc a páros elé jött vissza a maga kerékcseréje után, ebben nem volt meglepetés, az viszont az volt, hogy a kerékcserék miatt az élre került két McLaren a 30. körön túl húzták a rajtra kapott közepes keverékű gumikkal. Lando Norris a 31, Oscar Piastri a 33. körben kapott friss abroncsokat, ezekkel a 4-5. helyekre értek vissza.
A kerékcserék után az élmezőny a Leclerc, Sainz, Verstappen, Norris, Piastri sorrendben haladt, egymáshoz képest 22 másodpercen belül. A legérdekesebb persze Verstappen és Norris párosa volt, a vb-címért küzdő páros között rohamosan fogyott a különbség, a 40. körben Norris már 2 másodpercen belül volt, a 43. körben pedig már 1 másodpercen belülre került Norris, vagyis igénybe vehette a nyitható hátsó szárnyat.
Verstappen remekül védekezett, Norris sokáig hiába kereste a rést a pajzson, nem talált fogást a vb-riválisán. Az 51. körben egy pillanatra Verstappen elé került, de nem tudta megtartani a pozícióját. Egy körrel később Norris ismét megpróbálta, ezúttal pedig már előrébb is maradt, igaz, csak a pályát elhagyva tudta megelőzni a Red Bullt. Verstappen egyből reklamált is a rádióban, Norris azzal védekezett, hogy a holland nem hagyott neki helyet a pályán.
Végül egy büntetés döntött kettejük sorrendjéről, Norris a folyamatos pályaelhagyásai miatt (ebbe beletartozott Verstappen megelőzése is) kapott egy 5 másodperces büntetést, aminek köszönhetően Verstappen mögé sorolták.
Az élen szinte rajt-cél győzelmet aratott a hét közepén 27. születésnapját ünneplő Charles Leclerc, aki csapattársával, Carlos Sainzcal és Max Verstappennel állhatott fel a dobogóra.
Az Amerikai Nagydíj után, öt versenyhétvégével a vége előtt Max Verstappen 354 pontot gyűjtve vezeti a világbajnokságot és halad negyedik vb-címe felé. Lando Norris 297 ponttal követi, a harmadik helyen Charles Leclerc (275) áll, majd Oscar Piastri (247) és Carlos Sainz (215) jönnek. A csapatversenyben 40 pontra növelte előnyét a McLaren (544 ponttal állnak), a harmadik helyezett Ferrari viszont 8 pontra beérte a Red Bullt, az osztrákoknak 504, az olaszoknak 496 pontjuk van.
Folytatás egy hét múlva, október 25-27. között a Mexikói Nagydíjjal.