Tökéletes verseny, tökéletes taktika, tökéletes autó – Verstappené a félbeszakított Japán Nagydíj

2024. április 7. – 09:03

Másolás

Vágólapra másolva

Max Verstappen ausztráliai kiesése miatt szoros világbajnoki állásról indult a 2024-es Forma–1-es Japán Nagydíj, a rajtnál hat pilótának volt matematikai esélye arra, hogy egy esetleges győzelemmel átvegye a vezetést a vb-pontversenyt. Végül az élről induló Max Verstappen senkinek nem hagyott esélyt, a Ferrari eltérő stratégiáját is felülmúlva megszerezte a győzelmet és stabilizálta előnyét a bajnokságban.

Nem sokáig jutott a futam a rajt után, Daniel Ricciardo nem uralta tökéletesen a versenyautóját, és Alex Albon Williamséhez kicsit hozzáérve mindkettejüket kiütötte a kettes kanyarban. Mivel két autót kellett kimenteni, ráadásul a megsérült gumifalat is javítani kellett, piros zászlóval – jó 30 percre – megszakították a futamot. Ricciardónak és Albonnak nem lett baja.

A hosszú megszakítás után egy második állórajt jött, de túlzottan ez sem kavarta meg a top 10 sorrendjét. A jelentősége nem is ebben volt, hanem hogy a leállás miatt mindenki kapott egy ingyen kerékcserét, ami változatossá tette a taktikát. A 8-9. helyeken haladó két Mercedes például kemény gumikra váltottak, hátha azokkal előnybe kerülnek a riválisokkal szemben, de ez végül nem így lett, sőt, amíg a többiek kihasználták a lágyabb, gyorsabb gumik előnyeit, a Mercedes tulajdonképpen semmit nem nyert váratlan húzással a futam ezen szakaszán. A húzás viszont annyiban bejött, hogy ők a verseny legvégére tartogatták a valamivel gyorsabb közepes keverékű gumit, aminek köszönhetően George Russell egy utolsó körös előzéssel el tudta venni a hetedik helyet Oscar Piastritól.

Az időben kicsit visszatekerve, Verstappen jóval a futam fele előtt már úgy vette vissza az első helyet, hogy Charles Leclerc addig eggyel kevesebb kerékcserén volt. Ekkor egyébként úgy tűnt, hogy a Ferrari a többiekhez képest eggyel kevesebb boxkiállást tervez mindkét versenyzőjénél, de végül csak a Carlos Sainz mögött negyedik helyre szoruló Leclerc volt ezen a taktikán.

Verstappen a harmadik kerékcseréje után nem sokkal ismét az élre került, innentől pedig megszorítani sem lehetett, a csapattárs Sergio Pérez előtt 12 másodperces előnnyel nyert. A háromszoros világbajnok holland a legvégén még a leggyorsabb körtért járó pluszpontot is begyűjtötte. Pérez mögött több mint 8 másodperc hátránnyal lett harmadik Sainz, a Red Bullokat tehát senki nem szorította meg.

A két Red Bull és a két Ferrari mögött Lando Norris, Fernando Alonso, Russell, Piastri, Lewis Hamilton és a hazai közönség előtt versenyző Cunoda Juki értek még oda a pontszerző helyekre.

Verstappen a futamgyőzelmével 13 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben a csapattárs Sergio Pérez előtt, Vertsappen 77 ponttal vezet, Pérez 64-gyel követi, majd Leclerc (59), Sainz (55), Norris (37) és Piastri (32) következnek. A csapatversenyben a Red Bull 141 ponttal áll, a Ferrari eddig 120-at gyűjtött négy versenyen, majd kisebb szakadék után jön a McLaren 69 ponttal.

A szezon április 19-21 között a koronavírus-járvány miatt komoly kihagyás után visszatérő Kínai Nagydíjjal folytatódik. Az F1 mezőnye utoljára 2019-ben versenyzett Sanghajban, azóta a járvány miatt minden évben kiesett a naptárból a kínai verseny.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!