Az elfüstölő fék szakította meg Max Verstappen győzelmi szériáját Ausztráliában

2024. március 24. – 06:38

Az elfüstölő fék szakította meg Max Verstappen győzelmi szériáját Ausztráliában
Carlos Sainz az Ausztrál Nagydíjon – Fotó: William West / AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Az Ausztrál Nagydíjon is folytatódott Max Verstappen lehengerlő szériája. Bahrein és Szaúd-Arábia után a szezon harmadik időmérőjén is a háromszoros világbajnok volt a leggyorsabb. A rajtnál is meg tudta őrizni az első helyet, így úgy tűnt, hogy újabb sima Verstappen-győzelemnek lehetünk szemtanúi. Hogy végül nem így lett, arról nem a Red Bull holland pilótája tehetett, és nem is az ellenfelek támadtak fel hirtelen.

A 2. körben Carlos Sainz (Ferrari) kihasználta, hogy az idei évtől már a 2. körtől lehet használni a DRS-t, és a nyitható hátsó szárny segítségével váratlanul megelőzte az élen haladó Verstappent. Hamar kiderült, Sainz miért tudta megelőzni Verstappent: elkezdett füstölni és lelassulni a Red Bull. Verstappen az 5. körben kénytelen volt feladni a versenyt, a hátsó kerék körül felcsapó lángokból lehetett sejteni, hogy a fékkel volt problémája. Sainz is azért került hozzá közel az előzés előtt, mert már gond volt az autójával.

Nem jött össze tehát Verstappennek a rekordbeállítás, nem lett meg a sorozatban tizedik futamgyőzelem. Nem mostanában volt, amikor Verstappen valamilyen okból nem tudott befejezni egy F1-es futamot. Legutóbb 2022-ben, ugyanúgy az Ausztrál Nagydíjon esett ez meg vele, akkor motorhiba miatt kellett feladnia a versenyt.

Verstappen korai kiesésével hatalmas esélyt kapott a győzelemre Sainz és a Ferrari. Sainzot Lando Norris követte a második helyen, utánuk szintén egy Ferrari és egy McLaren következett, Charles Leclerc-Oscar Piastri sorrendben. A 17. körben Lewis Hamilton is kiállt, a motor ment tönkre a Mercedesben. Hamilton csapattársának, George Russellnek sem volt valami jó napja, mivel ő sem tudott beleszólni a győzelemért és a dobogós helyekért folyó küzdelembe, jórészt a 6-7. helyért csatázott.

Az élmezőnyből a két McLaren kezdte meg a kerékcseréket. Előbb Piastri, majd pedig Norris állt ki új gumikért, a Ferrarik pár körrel tovább bírták a kopott gumikon. A boxkiállások után annyit változott a sorrend, hogy Leclerc feljött a második helyre, a McLarenek pedig helyet cseréltek. A kerékcserék után is maradt az első helyen Sainz, és fokozatosan növelte előnyét a másik Ferrarival szemben.

A 39. körben Piastri mérte el az egyik kanyart, amivel rengetet időt veszített a hazai pályán versenyző pilóta. Az újabb kerékcserék után Norris visszavette a harmadik helyet csapattársától, a második helyen autózó Leclerchez viszont nem tudott közelebb kerülni. Az élen is változatlan volt a helyzet, Sainz kényelmes, 4-5 másodperces előnnyel vezetett csapattársa előtt.

Az utolsó körben Russell törte össze az autóját, miközben megpróbálta megelőzni Fernando Alonsót (Aston Martin) a 6. helyért. Elég nagy erejű becsapódás volt, mert a Mercedes az oldalára borult az ütközéstől. A baleset miatt virtuális biztonsági autós fázis alatt intették le az Ausztrál Nagydíjat, így az utolsó körben nem volt több előzés.

Kettős győzelmet aratott Ausztráliában a Ferrari, a vakbélműtétje után visszatérő Carlos Sainz nyert Charles Leclerc előtt, a McLarennel Lando Norris lett a harmadik. Sainz F1-es pályafutása harmadik futamgyőzelmét szerezte Melbourne-ben. A Ferrari legutóbb a 2022-es szezonnyitón tudott kettős győzelmet szerezni. A pontszerzők sorrendje: Sainz-Leclerc-Norris-Piastri-Pérez-Alonso-Stroll-Cunoda-Hülkenberg-Magnussen.

A 2024-es világbajnokság két hét múlva a Japán Nagydíjjal folytatódik.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!