Demoralizáló, ahogy Verstappen a 9. helyről agyonverte a mezőnyt a Miami Nagydíjon

2023. május 7. – 23:06

Demoralizáló, ahogy Verstappen a 9. helyről agyonverte a mezőnyt a Miami Nagydíjon
Max Verstappen nyert Miamiban a pálmafák alatt – Fotó: Mark Thompson / Getty Images

Másolás

Vágólapra másolva

Max Verstappen bemutatót tartott a Miami Nagydíjon abból, hogyan kell tökéletesen megóvni egy F1-kocsi gumijait, és ez egy nagyon sima futamgyőzelmet ért neki. A futamon és a pontversenyben is összejött a Verstappen, Pérez, Alonso első hármas, de a Mercedes és a Ferrari is mentette a menthetőt.

A 2023-as Forma–1-es Miami Nagydíj rajtsorrendjét nézve elég nagy káoszt és kavarodást okozott Charles Leclerc piros zászlót érő kicsúszása a szombati időmérőn, igaz, a világbajnoki címvédő Max Verstappent nem túlzottan zökkentette ki, hogy csak a kilencedik helyről rajtolhatott. A holland pilóta pár kör alatt már a hatodik volt, hogy például egy manőverrel előzte meg Kevin Magnussen és Leclerc párosát.

Eközben az élen simán tartotta első helyét Verstappen csapattársa, Sergio Pérez a másik Red Bull-lal – hiába indultak viszonylag messze egymástól, igazából már a futam előtt is majdnem biztosra lehetett venni, hogy így is kettejük csatája dönthet majd a futamgyőzelemről.

Verstappen szép lassan, a 15. körre ért fel Pérez mögé a második helyre, miközben a pályán máshol sem nagyon történtek említésre méltó események, egyedül talán az, hogy Verstappen a kemény gumikeverékkel is milyen simán vágott át a mezőnyön. A második helyről induló Fernando Alonso a futam előtt úgy tippelt, hogy a 25. körben indulhat majd a csatája Verstappennel, de 10 kört tévedett, és hát igazából csata sem volt, a Red Bull tükörsimán ment hagyta le az Aston Martint. Sem Alonso, sem az előtte lehagyott Carlos Sainz nem tanúsított ellenállást, tudva, hogy az hasztalan, inkább arra koncentráltak, hogy harc helyett kíméljék a gumijaikat.

Fotó: Mike Segar / Reuters
Fotó: Mike Segar / Reuters

Nagyjából 20 kör állóháború után az eltérő stratégiákon alapuló kerékcserék felrázták kicsit a mezőnyt, előzés követett előzést, a legfontosabb talán az volt, amikor Alonso elvette a negyedik helyet a ferraris Sainztól – ez a harc valójában a harmadik helyért ment, mert a köztük és a két Red Bull között a 3. helyen haladó Esteban Ocon más taktika miatt nem ebben a versenyben volt érdekelt. Sainz egyébként a kerékcseréje előtt elkövetett boxutcás gyorshajtással, és az ezért kapott 5 másodperces büntetéssel ki is írta magát a 3. helyért zajló küzdelemből.

Miközben a mezőnyben a harmadik helytől hátra rendesen ment a helyezkedés – a két Mercedes, majd egy kisebb megtorpanás után a két Ferrari is szépen ment előre –, Verstappen mesterkurzust tartott: úgy növelte az élen az előnyét a csapattárs Pérezzel szemben, hogy közben 20 körrel öregebb gumikon hajtott. A holland végül a rajttól egészen a 45. körig várt az 57 körös futamon a kerékcseréjével, ami egészen döbbenetes teljesítmény.

Ahogy az is, hogy mennyire simán nyert a 9. helyről indulva. Az ominózus egyetlen kerékcsere után Pérez ugyan egy pillanatra (egészen pontosan bő két körre) visszavette a vezetést, de frissebb, gyorsabb gumikon mögészegődő Verstappennel nem bírhatott a mexikói. Verstappen a futamgyőzelem mellett a leggyorsabb körért járó pluszpontot is bezsebelte, ezzel 14 pontra növelte előnyét a vb-összetettben a csapattárssal szemben.

A szezonban eddig ötből öt futamot (felváltva, Verstappen-Pérez-Verstappen-Pérez-Verstappen mintában) nyerő Red Bull-páros mögé a vb-pontversenyben is harmadik helyen álló Fernando Alonso állhatott még fel a dobogóra, a pontszerző helyeket mögöttük George Russell, Sainz, Lewis Hamilton, Leclerc, Pierre Gasly, Esteban Ocon és Kevin Magnussen töltötték fel. Kiemelhető Hamilton, aki a 13. helyről indulva lett végül 6. a két Ferrari közé beékelődve.

Fotó: Marco Bello / Reuters
Fotó: Marco Bello / Reuters

Az F1 egy hét kihagyás után május 19-21. között az Emilia-romagnai Nagydíjjal folytatódik majd.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!