„Példátlan sebességű” F1-kocsit leplezett le a Ferrari
2023. február 14. – 12:02
A Ferrari mindig is kivételes helyzetben volt, nem csak amiatt, hogy egyedüli gyártóként van jelen megszakítás nélkül a Forma–1-ben 1950 óta, hanem amiatt is, mert Olaszországban folyamatosan iszonyatos nyomás érkezik a sajtó részéről. Ezen persze nem segít, hogy a csapat utoljára 2008-ban, a csapat valamelyik pilótája – ez esetben Kimi Räikkönen – pedig 2007-ben volt világbajnok.
Pont ez a helyzet vezet az olyan kijelentésekhez, mint amit Benedetto Vigna, a Ferrari elnök-vezérigazgatója tett a csapat 2023-as F1-kocsijának bemutatója előtti percekben. Vigna azt mondta a Maranellóban tartózkodó újságíróknak, hogy az SF-23 az együléses versenyautókat nézve példátlan sebességgel rendelkezik majd.
Még ha így is lesz, önmagában lehet, hogy ez is kevés lesz a Ferrarinak, 2022-ben ugyanis pár futam után kapituláltak a Red Bull-lal való versenyben. És nem is elsősorban a Ferrari végsebessége volt a gond – bár egy idő után ebben sem rúgtak már labdába Max Verstappenék ellen –, hanem a megbízhatóság, a túlzott gumikopás és az érthetetlen stratégiai döntések, van tehát min javítani.
Az SF-23-ról közölt első képek alapján a Ferrari kitart a homorú oldaldoboz-kialakítás mellett, igaz, a bevágást némileg kisebbre vették, és új hűtőkopoltyúk is megjelentek rajta. Az idei autón állandóan ott lesz a márka neve a hátsó szárnyon – ezt a megoldást korábban a 2022-es Olasz Nagydíjon láthattuk, de ott csak egyszeri alkalom volt még. Ezzel párhuzamban feltűnő, hogy megnövekedett a fekete szín mennyisége a kocsin, ami egyértelműen a súllyal való spórolással hozható összefüggésbe, ahol csak lehet, ott lehagyják a festéket, így a szénszálas kompozit eredeti, fekete színe látható.
A csapat önbizalmát tükrözi, hogy a bemutató során máris pályára küldték a versenyautót, Charles Leclerc lett a szerencsés, aki először beülhetett az SF-23-ba éles bevetésre. A monacói mellett továbbra is a spanyol Carlos Sainz vezeti a másik Ferrarit.
A legnagyobb változás a csapatnál a 2023-as szezonra, hogy újabb ember lapta meg feladatául, hogy visszavezesse a csúcsra a Forma–1 történetének lényegében legikonikusabb márkáját. Az új csapatfőnök, Frédéric Vasseur az Alfa Romeótól érkezett – az 54 éves francia 2016-ban a Renault, 2017-től a Sauber/Alfa Romeo csapatfőnöke volt. Első és legfontosabb feladata, hogy valahogy megtörje a Ferrari számára elfogadhatatlan sort, miszerint 2008 óta nem nyertek világbajnoki címet.
A 2023-as F1-bemutatószezonból már nincs sok hátra, február 15-én a Mercedes, utolsóként pedig február 16-án az Alpine mutatja be idei versenyautóját, hogy aztán február 23-25 között Bahreinben lemenjen az idei egyetlen szezon előtti teszt.