Michelisz dobogóval és egy összetett 4. hellyel búcsúzik a WTCR-től
2022. november 27. – 20:49
Szaúd-Arábiában ért véget a túraautó-világkupa (WTCR), nem csak az idei szezon, hanem az egész sorozat, amelynek feloszlatását hónapokkal korábban hivatalossá tették. A szezon két utolsó versenyét az audis Nathanaël Berthon, illetve Gilles Magnus nyerték, a WTCR 2019-es bajnoka, Michelisz Norbert az első futamon egy második helyet szerezve, végül az összetett negyedik helyéig jutva búcsúzott a sorozattól. Az utolsó WTCR-kiírást Michelisz csapattársa, Mikel Azcona nyerte, aki már a szombati időmérő során bebiztosította a bajnoki címét.
Michelisz az első futamon a második helyről indulva lett úgy második, hogy szinte végig nagy csatában volt Berthonnal. A második, fordított rajtrácsos futamon még jobb helyzetben volt egy másik magyar pilóta, de Tassi Attila hiába vezetett, a futam harmadik körében ütközött vele Franco Girolami, a balestben pedig egy harmadik pilótát, Nick Catsburgot is elsodortak, amivel lényegében mindhármuk számára véget ért a futam.
A baleset többeket is remek helyzetbe hozott, a már szombaton bajnokká váló Azcona, illetve Michelisz a 3-4. helyekre jöttek fel Gilles Magnus és Viktor Davidovszki párosa mögé. Innen már nem tudtak előrébb lépni – részben azért, mert biztonsági autó mögött ért véget a futam – , ezzel Magnus nyerte a WTCR történetének utolsó futamát.
Ami az eredményeket illeti, a bajnok Azcona mögött Néstor Girolami és Nathanaël Berthon végeztek a második és harmadik helyen. Michelisz az összetett negyedik helyén zárt, mögötte a Zengő Motorsport pilótája, Rob Huff lett az ötödik. Tassi Attila a 13., Nagy Dániel a 16., a Huff helyére a Zengő Motorsportnál egy versenyhétvégére beugró Boldizs Bence a 19. helyen zárta a szezont.
2023-tól a WTCR helyett egy másik sorozat, az úgynevezett TCR World Tour jelentheti majd a csúcsot a túraautósok számára: ebben a már létező országos és regionális TCR-bajnokságokból választják ki a kilenc legrangosabb versenyt, és az ezeken elért eredményeket számolják majd. A világ különböző bajnokságaiban résztvevő pilóták egyfajta világranglista-pontokat kapnak majd, az év végén pedig a tabella legjobb 15 helyezettje meghívást kap a TCR World Ranking Final elnevezésű eseményre, ahol további 45 pilóta csatlakozik hozzájuk, hogy egy négynapos versenyen döntsenek az egyéni, a csapat és a gyártói címek sorsáról.