Tüntetésbe és hazárdjátékba ment át Micheliszék olaszországi versenye

2022. július 24. – 11:53

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Ismét a nem eléggé biztonságosnak tartott gumiabroncsok, illetve az amiatt való tüntetés került a középpontba a túraautó-világkupán. Amíg a németországi Nürburgring-Nordschleifén a csapatok többsége együtt döntött úgy, hogy nincs értelme megtartani a versenyeket a világ egyik legveszélyesebb pályáján a túl gyorsan elhasználódó gumik miatt, addig az olaszországi Vallelungában egyedül az öt autót versenyeztető Cyan Racing döntött úgy, hogy a hőségben inkább nem kockáztatnak, és lényegében azelőtt feladják a versenyt, hogy az elindult volna.

A szombati szabadedzéseken ismét előjött a gyors gumikopás, illetve az ezekkel járó defekt problémája a Lynk & Co versenyautókon, ezért a vasárnapi első futam rajtja előtt a csapat mind az öt versenyautója a garázshoz gurult a rajtrács helyett, jelezve, hogy feladják a versenyt. A legjobb Cyan-versenyző a 8. helyről rajtolt volna, tehát inkább a fordított rajtrácsos futamon lesz (lenne) esélyük a jó szereplésre.

A Cyan Racing részben emiatt nem vállalta a futamot – Fotó: Cyan Racing
A Cyan Racing részben emiatt nem vállalta a futamot – Fotó: Cyan Racing

Hogy nem feltétlenül döntöttek rosszul, azt az is mutatja, hogy a versenyben maradt 11 autó közül három is defektet szenvedett, Thiago Monteiro, Mehdi Bennani és Nathanael Berthon is a bal első gumiját vesztette el, miközben Tassi Attila Hondájának is volt némi technikai problémája.

A versenypályán eközben türelemjátékká változott át a küzdelem, a defektek miatt mindenkit figyelmeztettek, hogy ne nagyon kockáztassanak, de a győzelem, vagy adott esetben a dobogó azért mindenki szeme előtt ott lebegett. Így volt ezzel a Hyundai két versenyzője, a bajnoki pontversenyt vezető Mikel Azcona, illetve Michelisz Norbert is. Előbbi a futamgyőzelemért, utóbbi a harmadik rajthelyéről visszacsúszva a dobogóért harcolhatott a hőségben.

A futam végefelé a biztonsági autó is szerephez jutott, a sok defekt miatt ugyanis jó pár kanyar tele lett törmelékkel, ezektől meg kellett szabadulni, nehogy újabb defekteket eredményezzenek. A biztonsági autó távozása után két kör őrült sprint várt a mezőnyre, de sem Azcona, sem Michelisz nem tudott előrébb lépni, így Néstor Girolami nyerte a futamot Azcona előtt, a harmadik dobogós helyet pedig Gilles Magnus happolta el Michelisz elől, kettejük között 3 tizedmásodperc volt a különbség.

Tassi Attila a technikai probléma ellenére is az 5. helyen ért célba, a Zengő Motorsport versenyzője, Rob Huff pedig úgy ért be a 8. helyen, hogy egy baleset után rövid ideig a kocsi elején cipelt egy reklámtáblát, és emiatt egy kerékcserét is be kellett iktatnia.

A második, fordított rajtrácsos futamon úgy is folytatódott a Cyan tüntetése, hogy az övék lett volna az első rajthely. De a felvezető kör végén megint a garázst választották a rajtrács helyett. Az így megfogyatkozott mezőnyt tovább tizedelte a defektek sora, Tassi Attila például a második helyről kénytelen volt hátrébb sorolódni egy kilyukadt gumi miatt.

A futamot végül az Audit vezető Gilles Magnus nyerte meg Nathanael Berthon előtt, a 3-4. helyeken Azcona és Michelisz értek célba. Rob Huff a hatodik lett a Zengő Motorsport Cuprájával, Tassi pedig a nyolcadik helyen ért célba.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!