Lángoló Ferrarit kellett menteni az Osztrák GP-n, Leclerc háromszor előzte meg Verstappent a győzelemért

2022. július 10. – 16:37

frissítve

Lángoló Ferrarit kellett menteni az Osztrák GP-n, Leclerc háromszor előzte meg Verstappent a győzelemért
Leclerc (b) és Verstappen (j) nagy csatáját hozta az Osztrák Nagydíj – Fotó: Florion Goga / Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Nem az első helyről induló, a Red Bull hazai pályáján versenyző Max Verstappen nyerte a 2022-es Forma–1-es Osztrák Nagydíjat, hanem a világbajnoki címvédőt háromszor is megelőző Charles Leclerc. A Ferrari remek napot fogott ki a vasárnapi futamra, a kettős győzelem is közel volt nekik, ám a Carlos Sainz alatt kigyulladó versenyautó miatt elúszott nekik a második hely. Így Verstappen, és a türelmesen versenyző Lewis Hamilton örülhettek a dobogónak.

A jó

Egyértelműen Charles Leclerc volt a futam hőse. A versenyt 2. helyről megkezdő Ferrari-pilóta háromszor is megelőzte az élről kezdő Max Verstappent, aki a kerékcserék után bár folyton visszaszerezte az előnyét, de éles körülmények között nem tudta megtartani azt. Leclerc három előzését még meggyőzőbbé tette az, hogy mindháromszor nagyon simán húzott el a Red Bull mellett, amit az utolsó körökben, egy virtuális biztonsági autós szakasz után is simán maga mögött tartott.

Leclerc-nek a futam végén egy kisebb technikai hiba miatt kellett aggódnia, Verstappen fel is ért rá 1,5 másodpercre, de igazán közel így sem került a későbbi győzteshez.

A rossz

Max Verstappen péntekről és szombatról eltűnő tempója. A világbajnoki címvédő Verstappen az időmérőn és a sprintfutamon is ellenállhatatlan volt, vasárnap viszont elég gyakran tapadási problémákra panaszkodott, ezért nem tudta kihozni a maximumot a versenyautójából. A második hellyel így is elégedett lehet, hiszen így is bőven maradt pontelőnye az összetettben: a szezon felénél, a 22 versenyhétvégéből 11 után 38 ponttal vezeti a világbajnokságot.

A peches

Sergio Pérez futama a másik Red Bullban lényegében négy körig tartott. A rajtnál nem történt incidens, a 4-es kanyarban viszont összeakadt a negyedik helyért küzdp George Russell és Sergio Pérez versenyautója. A kiforgatott Pérez a sóderágyat megjárva a 20., utolsó helyen, ráadásul egy defekttel és a Red Bull oldaldobozán egy nagy lyukkal tért vissza a versenypályára. Vagyis lényegében az első kör feléig sem jutott el, amikor véget is ért számára a futam. Russell egy 5 másodperces büntetést kapott az incidensért, amit az első kerékcseréjénél le is töltött, de ezzel együtt is a 4. helyen zárta a futamot. Pérez végül a 26. körig bírta, ekkor adta fel a versenyt a komolyan sérült autóval.

Fotó: Rudy Carezzevoli / Formula 1 / Getty Images
Fotó: Rudy Carezzevoli / Formula 1 / Getty Images

A másik peches

Carlos Sainz alatt a futam hajrájában kigyulladt a Ferrari. Ilyenkor nem sok mérlegelési lehetősége van egy pilótának, ott áll félre, ahol tud: sainz esetében ez egy elég meredek emelkedőn volt, ahonnan elkezdett visszagurulni a lángoló versenyautó, ami nem kis mértékben nehezítette meg a mentést. Mire sikerült állóhelyzetbe hozni a Ferrarit, a lángok komoly kárt tettek abban, elég sok dolga lesz a csapatnak az újjáépítéssel, de még nagyobb gond, hogy továbbra is elég sok a technikai hiba a Ferrarinál, ami a vb-küzdelemben is egyre nagyobb hátrányt jelent számukra a Red Bull-lal szemben.

A szigorú

A mezőny veteránja, a 40 éves Fernando Alonso egy előzés közben kezdett nevelésbe. Cunoda Juki nem hagyott elég helyet neki egy manővernél, így félig a fűre lehúzódva előzött a spanyol. Az akció után még arra is volt ideje, hogy egy kis mutogatással jelezze a fiatal japán pilótának, hogy leközelebb lesz szíves jobban figyelni.

De ide vehetjük végül is azt is, hogy a versenybírók keményen büntették a pályaelhagyásokat, összesen négy versenyző kapott 5 másodperc időbüntetés emiatt. Ezen felül ott volt még ugye George Russell és Pierre Gasly is a büntetettek között, előbbi Pérez, utóbbi Sebastian Vettel kilökéséért kapott 5 másodpercet. A helyszín mindkét esetben a rettegett 4-es kanyar volt, mint már annyiszor az ausztriai F1-futamok esetében.

A kiváró

Lewis Hamilton a nyolcadik helyről kezdte meg a futamot, aminek az elején – a szombati sprinfutamhoz hasonlóan – egy időre beszorult a két Haas versenyautó mögé. A hétszeres világbajnok viszont nem kapkodott, türelmesen ment előre, és végül egy harmadik hely lett a jutalma Leclerc és Verstappen mögött. Hamilton a végén még azzal is megpróbálkozott, hogy megszerezze a futam leggyorsabb köréért járó plusz egy pontot, amikor a második kerékcseréjénél kemény helyett közepes gumikat kapott. Ezt a tervet keresztülhúzta a Sainz lángolása miatti virtuális biztonsági autó, ezt kihasználva ugyanis Leclerc és Verstappen is friss gumikat kapott, újraindítva kettejük győzelmét.

A lendület

Mick Schumacher a múlt heti Brit Nagydíjon megszerezte első pontjait a Forma–1-ben, ez pedig akkora áttörést hozott neki, hogy Spielbergben egyből folytatta a sort, ráadásul nem is akármilyen eredménnyel, hiszen a 6. lett.

Tizenegy versenyhétvége után Max Verstappen 208 ponttal vezeti a világbajnoki összetettet, Charles Leclerc 170 ponttal követi a második helyen, a harmadik pozícióban pedig a mostani futamon kieső Sergio Pérez jön 151 ponttal. A csapatversenyt 359 ponttal vezeti a Red Bull, a Ferrari 303 pontra zárkózott, míg a Mercedes 237 ponttal a harmadik.

Folytatás 2 hét múlva, július 24-én a Francia Nagydíjjal.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!