Dupla magyar(os) dobogó a WTCR-ben
2022. július 3. – 20:08
Kifejezetten erősre sikerült magyar szempontból a túraautó-világkupa, azaz a WTCR portugáliai fordulója, ugyanis a fordított rajtrácsos futamon a Zengő Motorsport színeiben versenyző Rob Huff nyert, mögötte pedig Tassi Attila lett a második. Michelisz Norbert is jól szerepelt, Nagy Dániel viszont egy nagy baleset részese lett.
A portugáliai Vila Real utcai pályáján két eseménydús versenyt rendeztek. Az első futamot egy csapaton belüli határozott utasítás döntötte el, a Lynk & Co autókkal versenyző Cyanen belül döntöttek úgy, hogy jobb lesz, ha a pontversenyben jobban álló Santiago Urritia nyer a kétszeres címvédő Yann Ehrlacher helyett.
Mivel utcai pályáról beszélünk, az úgynevezett jokerkör is része lett a versenyeknek – futamonként egyszer minden versenyzőnek egy hosszabb pályaíven kell végighaladnia, ez pedig komoly stratégiai dilemmát okoz, mikor is a legcélszerűbb ezt letudni. Ehrlacher a jokerkörök után vette át a vezetést Urrutiától, ám a csapat visszaparancsolta az uruguayit az élre.
Hátrébb a mezőnyben meglehetősen sok lökdösődés volt a pilóták között, ebből a magyarok többnyire kimaradtak. Michelisz Norbert a rajthoz képest egy helyet javítva negyedik lett, Tassi Attila a rajtpozícióját megőrizve a 9. helyen ért célba, Nagy Dániel pedig a mezőny végéről, a 17. rajtkockából rajtolva 12. lett. Nagy csapattársa, a szintén a Zengő Motorsportnál versenyző Rob Huff a hatodik lett.
A második, fordított rajtrácsos futamon igazi magyar duplasiker született, ehhez viszont kellett egy nagyobb hiba is. A korábbi négyszeres világbajnok Yvan Muller ugyanis csúnyán belehibázott a saját jokerkörébe, a hatalmas elfékezés után pedig Rob Huff ölébe hullott a vezetés, a brit pilóta pedig nem is engedte ki a kezéből azt.
A negyedik helyről induló Huff remek versenyzéssel lett első. Kivárta, amíg Muller és Tassi is eltűnik előle a jokerkör bevállalásával, majd rákapcsolt, és akkora előnyt autózott ki, hogy amikor ő maga a hosszabb ívre ment, simán az első helyre tudott visszatérni.
Koccanásokból a második futamon sem volt hiány. Összeakadt például a Hondánál márkatársnak számító Esteban Guerrieri és Tiago Monteiro – utóbbi egy defekt miatt csúszott neki a szalagkorlátnak, magával sodorva az argentin versenyzőt is. Guerrierihez hasonlóan ártatlan áldozat volt Nathanael Berthon is akkor, amikor Nagy Dániel csúszott bele a falba a sikánban, a francia pilóta pedig tehetetlen volt, amikor belecsapódott a falról visszapattanó autóba.
A Nagy–Berthon-ütközés egyben azt is eredményezte, hogy a biztonsági autó mögött intették le a futamot. Huff mögött Tassi lett a második, Michelisz az ötödik helyen ért célba, Nagy pedig a fenti baleset miatt kiesett.
A portugáliai versenyhétvége után továbbra is Michelisz csapattársa, Mikel Azcona vezeti a bajnoki pontversenyt 153 ponttal. A második helyen Sangiato Urrutia követi 137 ponttal, majd Yann Ehrlacher (133), illetve az elmúlt futamokon óriásit hajrázó Rob Huff (130) következnek. Legjobb magyarként Michelisz a 11. helyen áll 65 ponttal, Tassi Attila a 13. 37 ponttal, Nagy Dániel pedig a 15. 25 ponttal.
A csapatversenyben Micheliszék, vagyis a BRC Hyundai N Squadra Corse vezet 218 ponttal, de őket szorosan követi a 211 ponton holtversenyben álló két Cyan-csapat, tehát nem pihenhetnek.
Folytatás a július 23-24-i hétvégén az olaszországi, Róma melletti Vallelunga versenypályán.