WTCR: Michelisznek beakadtak a fordított rajtrácsos futamok, a 2. helyről kezd Spanyolországban

2022. június 25. – 16:43

frissítve

WTCR: Michelisznek beakadtak a fordított rajtrácsos futamok, a 2. helyről kezd Spanyolországban
Fotó: Xavi Bonilla / FIA WTCR / DPPI Media

Másolás

Vágólapra másolva

Mindkét vasárnapi futamon lesz jó helyzetben magyar, vagy magyar érdekeltségű pilóta a túraautó-világkupa (WTCR) spanyolországi versenyhétvégéjén a Motorland Aragónon. Az első versenyen a Zengő Motorsport versenyzője, Rob Huff a negyedik helyről kezdhet majd, míg a fordított rajtrácsos futamot Michelisz Norbert a 2., Nagy Dániel pedig a 4. helyről indíthatja.

Az időmérő első szakaszának végén Nagy Dániel az utolsó pillanatban ugrott fel továbbjutó helyre a Zengő Motorsport Cuprájával, ráadásul nem is akárhova, a nyolcadik helyre került fel, így mindkét Zengő-versenyző bekerült a legjobb 12be, ahogy Michelisz Norbert is sikerrel abszolválta a továbbjutást. Nem sikerült ugyanez sem a mezőny harmadik magyar pilótájának, Tassi Attilának, sem a bajnokság második helyén álló Néstor Girolaminak.

Az időmérő második szakaszában tulajdonképpen a legjobban alakultak a dolgok magyar szempontból, a Zengő-pilóta Huff ugyanis a legjobb idővel jutott a top 5-be. Michelisz Norbert a 9. hellyel ismét az első sorba került a fordított rajtrácsos futamra – a korábbi F1-tesztpilóta Ma Csing-hua mögül rajtolhat majd. Michelisz csapattársa, Mikel Azcona a 8., Nagy Dániel pedig a 7. helyet szerezte meg, ezzel ők ketten is jó helyre kerültek a fordított rajtrácsos versenyre.

Michelisz a 2022-es szezonban valahogy a fordított rajtrácsos futamokra állt rá, a szezonnyitó Pau-ban az első helyről kezdett ezen a futamon, igaz, ott már a rajtnál összeütközött Tassi Attilával. A szezon második versenyhétvégéjén, a Nürburgring-Nordschleifén a második helyről indulhatott volna, ha nem törlik a biztonsági kockázatot jelentő gumiabroncsok miatt a futamokat, legutóbb a Hungaroringen pedig a negyedik helyről vághatott neki a fordított rajtrácsos versenynek.

A legjobb 5 között folytatódó küzdelmeket végül nem túl nagy meglepetésre Gilles Magnus nyerte az egyik Audival – a hosszú egyenesekkel tarkított spanyolországi pálya a mezőny legkisebb légellenállású autójával rendelkező márkának kedvezett. Magnus túraautós pályacsúccsal nyerte az időmérőt, mögé a csapattárs Nathanael Berthon ért oda a második helyre. A top 5-be bekerülő Huff Yann Ehrlacher és Yvan Muller Lynk&Co-szendvicsébe került a negyedik helyen. Ez viszont azt is jelenti, hogy mindkét futamon egy Zengő-pilóta rajtolhat majd a negyedik pozícióból.

Az első futam 11.15-kor, a második 15.15-kor rajtol majd vasárnap.