Biztonsági okokból törölték Micheliszék mindkét WTCR-futamát

2022. május 28. – 10:01

Másolás

Vágólapra másolva

Kevesebb mint húsz perccel az első szombati futam rajtja előtt vált biztossá, hogy biztonsági okokból törlik a túraautó-világkupa (WTCR) németországi fordulójának versenyeit,

vagyis Michelisz Norberték nem versenyeznek a legendás Nürburgring-Nordschleifén.

A futamok törlése nem teljesen váratlanul jött, az előjeleket már a pénteki időmérő után is látni lehetett. A négyszeres világbajnok túraautós, Yvan Muller például a fordított rajtrácsos pole pozíció megszerzése ellenére arról beszélt, hogy nem szeretne szombaton autóba ülni, nem érzi biztonságosnak a versenyzést.

Fotó: Frédéric Le Floch / FIA WTCR / DPPI Media
Fotó: Frédéric Le Floch / FIA WTCR / DPPI Media

Sok volt a defekt

A versenyhétvége megszakítása azután jött, hogy a csütörtöki szabadedzéseken és a pénteki időmérőn a pilóták jelentős hányada tapasztalt a Goodyear által szállított gumiabroncsra visszavezethető problémát. Elsősorban a defektek magas száma volt a fő aggodalom, de a Zengő Motorsportnál versenyző Rob Huff nagy időmérős balesete is a gumiabroncs miatt keletkezett vibrációra vezethető vissza. Ezen felül az is előfordult, hogy egyes versenyzők autóján elkezdett leválni az abroncs futófelülete. Mindez úgy, hogy a Goodyear két külön gumiszériát is a csapatok rendelkezésére bocsátott, tehát nem egy sorozat gyártási hibája volt a fő ok.

Egyedül Michelisz márkája, a Hyundai nem tapasztalt hasonlót az egész mezőnyből – a dél-koreai márka ráadásul a nürburgringi 24 órás versenyre benevezett autóinál sem jegyzett fel semmiféle gumiproblémát.

A 25 kilométernél is hosszabb Nürburgring-Nordschleife az átlagosnál jóval nagyobb terhelést jelent a gumiabroncsok számára. Igazi, régi idők versenypályáját idéző pálya, az aszfalt minősége rendkívül széles spektrumon mozog, ezért a különböző versenysorozatok gumibeszállítói évről évre speciális, külön erre a pályára kifejlesztett gumikeverékkel készülnek, hogy bírják az abroncsok.

Ezen felül ráadásul elég szigorúan meg szokták határozni azt is, hogy a gumikat milyen nyomástartományon belül használhatják a csapatok. Hivatalos megerősítés ezen a téren nem lesz, de belsős információk alapján tudjuk, ettől a csapatok a gyorsaság érdekében szeretnek eltérni – ugyanakkor a Honda épp szombaton adott ki közleményt arról, hogy megbíznak a versenyautóit üzemeltető két ügyfélcsapatban, és azok szavában, amikor azt állítják, hogy a Goodyear előírásait követik.

A gumigyártó még a pénteki időmérő után adott ki közleményt, ebben jelezték, továbbra is együttműködnek az érintett csapatokkal, hogy megpróbálják csökkenteni a hasonló eseteket. Hozzátették, hogy a versenyhétvége során hivatalosan ét márka, a Honda és a Lynk & Co jelentett gumikárosodást, míg az Audi, a Cupra és a Hyundai nem tapasztalt gumiproblémákat – de tudható, hogy az Audinál is volt defekt, a Cupránál pedig Huff balesetét írták a gumiprobléma számlájára.

Kövess minket Facebookon is!