Verstappen hatalmas Hamilton-hajrát vert vissza, 12 pontra ugrott az előnye

2021. október 24. – 22:48

frissítve

Verstappen hatalmas Hamilton-hajrát vert vissza, 12 pontra ugrott az előnye
Max Verstappen és Lewis Hamilton küzd egymással az Amerikai Nagydíjon – Fotó: Mike Blake / Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Hat ponttal növelni tudta előnyét a világbajnoki pontversenyben Max Verstappen, aki óriási csatában nyerte a 2021-es Amerikai Nagydíjat a nagyot, de nem elég nagyot hajrázó Lewis Hamilton előtt. Öt futammal a vége előtt 12 pont választja el a két pilótát, újra élesedik a Mercedes és Red Bull harca is.

Idén hetedszer rajtolt az első sorban egymás mellől Max Verstappen és Lewis Hamilton a Forma–1-ben. A vb-rivális pilóták tiszta rajtot ígértek, az is lett, bár Verstappen érthető módon mindent elkövetett, hogy maga mögött próbálja tartani a rajtot remekül elkapó riválisát. Hamilton viszont még a leszorítással együtt is előbb ért az első kanyarba a hegytetőn, onnantól pedig már nyerő helyzetben volt, legalábbis ami a futam eleji előzést illeti.

Elhúznia viszont nem sikerült Hamiltonnak, igaz, az őt szorosan követő vb-éllovas Verstappen sem tudott mit kezdeni a helyzettel. Ezért a holland pilóta a 10. kör végén máris kerékcserére szánta el magát a túlmelegedő gumijai, na meg az esetleges taktikai előny miatt.

Órákkal a futam előtt egyébként még úgy tűnt, hogy a pénteki és szombati időhöz képest jelentősen hűvösebb körülmények várják majd a mezőnyt, a rajtra viszont teljes erővel tombolt a texasi hőség, ráerősítve arra, hogy a pilótáknak még a két kerékcserés taktika mellett is meggyűlik majd a bajuk a gumik kopásával. Ez így is lett, az 56 körös futam 12. körére négy autón maradtak a rajtnál kapott gumik – a két Mercedesen, illetve a két Aston Martinon.

Hamiltonnak viszont már reagálnia kellett a második Red Bull kiállására, érezhetően az eredeti terveikhez képest korábban kellett megejteniük az első kerékcserét, ami után helycsere is jött – Verstappen közel 7 másodperc előnyt csinált a másodperc alatti hátrányából a jól időzített boxkiállással.

Ez az előny a 22. kör végére viszont 5, újabb két körrel 4, majd szinte azonnal 3 másodperc alá csökkent, miközben az élen haladó páros elkezdte öles léptekkel lekörözni a mezőny hátsó részét. A nagy hajszát pár pillanatra egy virtuális biztonsági autós szakasz akasztotta meg, de csak addig, amíg összeszedtek a pályáról egy nagyobb darab törmeléket. Ez a törmelék Fernando Alonso egyik csatájából származott, a kétszeres világbajnok mindkét Alfa Romeóval keményen összecsapott a pályán, változó sikerrel.

A 30. körben újabb, immár nagyobb törés jött a vb-címért hajtó pilóták üldözőversenyébe, amikor Verstappen a második kerékcseréjét is letudta. Jól jelezte a pillanat fontosságát, hogy a Mercedes egyből közölte a verseny leggyorsabb körét frissen megfutó Hamiltonnal a rádióban, maradjon kint a lehető legtovább. Ez végül 8 kört jelentett, ennyivel később szánta el magát a vb-címvédő az új gumik beszerzésére – mint később kiderült, hajszállal, de elmaradt a siker számukra.

A forgatókönyv ugyanis kezdett a május eleji Spanyol Nagydíjéra hasonlítani, ott Hamilton egy későbbre hagyott kerékcserének köszönhetően vadászta le Verstappent a hajrában. Hasonló történt Austinban is, a Mercedes pilótája 2 kör alatt 4 másodpercet faragott le a 9 másodperc alatti hátrányából, és tovább folytatta az üldözést.

Fokozódott eközben a ferraris Carlos Sainz és a mclarenes Daniel Ricciardo harca is az 5. helyért, a páros a 44. körben kicsit össze is ért, de maradt elöl a McLaren, tovább védve a pozícióját, amit meg is tartott a leintésig. Nem úgy, mint Sainz, akit végül meg tudott előzni Bottas, így a finn lett a hatodik.

A végére megtört Hamilton lendülete, Verstappen pedig fantasztikus vezetéssel épp annyit tudott kicsikarni az autójából, hogy az utolsó két körben valahogy 1 másodperc körül tartsa maga mögött a Mercedest, ez pedig elég volt neki a futamgyőzelemhez, amivel 12 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben – neki 287,5, Hamiltonnak 275,5 pontja van. Verstappen és Hamilton mögött Sergio Pérez lett még dobogós, a pontszerző helyeket Charles Leclerc, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas, Carlos Sainz, Lando Norris, Cunoda Juki és Sebastian Vettel töltötték még fel. Pérez harmadik helyével szorosabb lett a konstruktőri pontverseny is, a Red Bull ugyanis 23 pontra zárkózott fel (460,5 pont 437,5-lel szemben).

A dupla Red Bull-dobogót szállító Sergio Pérez (b) és Max Verstappen (j) a leintés után – Fotó: Chris Graythen / Getty Images / AFP
A dupla Red Bull-dobogót szállító Sergio Pérez (b) és Max Verstappen (j) a leintés után – Fotó: Chris Graythen / Getty Images / AFP

A folytatásban marad az amerikai kontinensen a Forma–1, a következő futamot november 7-én, Mexikóvárosban rendezik majd.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!