Rendkívül sima rajt-cél győzelmet aratott Max Verstappen a 2021-es Stájer Nagydíjon, ez pedig elég jó hír neki, hiszen egy hét múlva ugyanúgy a Red Bull Ringen, csak már az Osztrák Nagydíjon bizonyíthat. Verstappen mögött két Mercedes került még a dobogóra Lewis Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben, ám a holland előnye így is 18 pontra nőtt a vb-összetettben.
Verstappen nagyon simán tartotta meg az első helyét a rajtnál, mögötte Lewis Hamiltonnak és a harmadik helyről induló Lando Norrisnak kellett picit aggódnia a helycsere miatt, amibe Sergio Pérez is bekacsintott pár pillanatig, de végül maradt a rajtsorrend az első öt helyen. Mögöttük volt viszont némi kavarodás, Charles Leclerc és Pierre Gasly koccantak össze az első kanyarokban, utóbbi egy defekt, illetve az abból fakadó egyéb károk miatt egyből fel is adta a futamot, előbbi az első szárny kicserélése után az utolsó helyre tért vissza.
A páros hátracsúszásával George Russell egészen a nyolcadik helyig jött fel a Williamsszel, ami egészen hihetetlen teljesítmény volt a mezőny második leggyengébb autójától.
Eközben az élmezőnyben Norris a 10. körig bírta a tempót a harmadik helyen a McLarenben ülve, ekkor kezdett el lelassulni, előbb Pérez, majd Valtteri Bottas is elment mellette, Verstappen és Hamilton párosát viszont nem tudták megközelíteni.
Közelített viszont a pontszerző helyen szárnyakat kapó Russell, méghozzá a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóra, akit egészen a 26. körig, a kerékcseréjéig néha meg is szorongatott. Russell kiállása viszont a vártnál jóval hosszabbra sikerült, a kerékcsere mellett ugyanis újra kellett tölteni az autó pneumatikus rendszerét, a csatlakoztatás pedig elég lassan ment, így értékes időt vesztett – sőt, egy körrel később tetézve a drámát ismét a boxutca felé fordult, a 18. helyig visszaesve a második kiállással. Harmadikra, a 39. körben már végleg a garázsban maradt motorhiba miatt, így nem jött össze a pontszerzés, ami óriási bravúr lett volna.
A kerékcsere előrébb is komolyabb jelentőséggel bírt, Bottas ugyanis a kiállásnak köszönhetően tudta megelőzni a Red Bull-os Pérezt, Hamilton viszont nem tudott újabb Mercedes-Red Bull helycserét hozni, ő maradt a továbbra is az élen haladó Verstappen mögött 4,5 másodperces hátránnyal.
Ez a hátrány pedig csak annyi időre csökkent le, amíg Hamilton még a viszonylag friss gumikkal ráment a versenyben futott leggyorsabb köre – ezért ugye plusz egy pont jár a bajnoki összetettben –, utána stabilan 4-4,5 másodperc között mozgott a hátránya. Kettejük sebességét viszont nagyon lehetett összemérni a többiekével, a 45. körre már az első öt kivételével mindenkit leköröztek – később aztán az ötödikként leintett Norrist is befogták.
A futam utolsó negyedéből három dolgot lehet kiemelni:
- a rajt után az utolsó helyre visszaeső Charles Leclerc agresszív előzésekkel végül a hetedik helyig küzdötte fel magát a futam végére,
- a Red Bull pedig Pérezre bízta, hogy elvegye a leggyorsabb körért járó pluszpontot Hamiltontól, amit a mexikói simán teljesített is friss gumikon. A kerékcsere ráadásul arra is jó volt, hogy Pérez (Bottashoz képest főleg) irtózatosan jó köröket menjen, így az is képbe került, hogy a plusz kiállással együtt is megelőzzék a hátrébb haladó Mercedest, de ez végül nem sikerült.
- Hamilton viszont az utolsó előtti körben kijött lágy gumikért, hogy visszavegye azt az egy pontot, nehogy ezen múljon a szezon végén bármi is.
Verstappen a győzelmével 18 pontra növelte az előnyét a világbajnoki összetettben, ő 156, Hamilton 138, a harmadik helyezett Pérez 96 ponttal áll. A csapatversenyben hajszállal, de nőtt a Red Bull előnye, nekik 252, a Mercedesnek 212 pontjuk van nyolc futam után.
A Mercedes sorban negyedik futamon nem tudott nyerni, ez rekord a hibridhajtású motorok 2014-es bevezetése óta, soha nem volt ekkora szünet a Mercedes-győzelmekben.
Folytatás egyből jövő szombaton az Osztrák Nagydíjjal, ugyanígy a Red Bull Ringen – ami csak növelheti a hazai pályán versenyző Red Bull örömét.