Verstappen az élről zúgott ki Bakuban, Hamilton két körrel a vége előtt szúrta el

2021. június 6. – 16:20

frissítve

Verstappen az élről zúgott ki Bakuban, Hamilton két körrel a vége előtt szúrta el
Max Verstappen a kiesése után a 2021-es Azeri Nagydíjon – Fotó: Anton Vaganov / TPX IMAGES OF THE DAY / Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Nem hozott komolyabb izgalmat a rajt az Azeri Nagydíjon, az esélyesek között maradt a sorrend az élen, de hátrébb sem történt komolyabb változás. Az első körök így is hoztak izgalmakat – hiába indult az élről Charles Leclerc a kalandos szombati időmérő után, sorra vesztette el a helyeket. Előbb Lewis Hamilton, majd Max Verstappen és a csapattársa, Sergio Pérez is elment a Ferrari mellett.

Sőt, az 51 körös futam 10. körében Leclerc már csak a hatodik volt, ekkor hozták ki kerékcserére. Ez nem volt hatással a sorrendre, az éllovasok kerékcseréje viszont már igen – Hamilton nyitotta a sort, de 4,6 másodpercig állt a garázs előtt a kerékcserén, Max Verstappen viszont két körrel később sokkal gyorsabban kapott új gumikat, így a jó időben meghúzott kerékcserével be tudta előzni a világbajnoki riválisát. Sőt, Verstappen után Pérez is előzni tudott a kerékcserével – ezt láttuk Monacóban is, hogy a Mercedes korán lépett, de nem hogy nyert volna vele, inkább pozíciókat vesztett.

A folytatásban Hamilton hiába tapadt Pérez autójára, nem talált előzési pontot, még úgy sem, hogy övé volt a leggyorsabb futott kör a verseny középső szakaszában. A Mercedes tempója viszont fokozatosan romlott, előbb a második helyen haladó Pérez, majd az élen haladó Verstappené lett a leggyorsabb kör – ezzel pedig mindketten növelni tudták az előnyüket a címvédő Hamiltonhoz képest.

A nagy, monoton menetelésben a 31. kör hozott változást, ekkor Lance Stroll törte meg az Aston Martint az egyik hosszú egyenesben. Stroll elég sok törmeléket szórt szét a pályán, így jöhetett a biztonsági autó, ami szokás szerint összezsúfolta a mezőnyt.

A safety car távozása előtt Hamilton még arra panaszkodott a rádióban, hogy bajos lesz az újraindítás a régi, használt, kopott gumikon, mégis, pár kör alatt beérte Pérezt, igaz, előzés ebből sem lett.

A futam utolsó szakaszában úgy tűnt, semmi sem állíthatja meg a futamgyőzelem felé robogó Verstappent, ám négy körrel a leintés előtt Verstappen defektet kapott a célegyenesben, és az élen haladva kiesett. A baleset után előbb a biztonsági autót küldték a pályára, majd három körrel a leintés előtt megszakították a versenyt a célegyenes borító törmelékektől tartva.

A több mint 40 perces leállás utáni újraindítás nem várt izgalmakat hozott, Hamilton fékei ugyanis túlzottan átmelegedtek a rajt előtt, így nem tudta bevenni az első kanyart, hiába ment el Pérez mellett. Így a második helyről az utolsó előttire esett vissza, vagyis a legfőbb bajnoki rivális Verstappenhez hasonlóan pont nélkül zárta a futamot. Pérez megtartotta az első helyét, mögötte a 2020-as Török Nagydíj óta először dobogóra álló Sebastian Vettel lett a második, a harmadik helyet Pierre Gasly szerezte meg az egyik AlphaTaurival.

Az F1-szezon június 20-án, Franciaországban, a Paul Ricard versenypályán folytatódik.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!