F1: bombameglepetés Monacóban, a balesetező Leclerc-é az időmérő a Ferrarival
2021. május 22. – 16:07
frissítve
Minden időmérő fontos a Forma–1-ben, de egyetlen időmérő sem fontosabb, mint a Monacói Nagydíj kvalifikációja, a szűk városi pályán igazi előzési pont hiányában ugyanis irtózatosan felértékelődik a rajtsorrend.
Ennek tudatában pedig az összesen három órát jelentő három szabadedzés jelentősége is megnő – csütörtökön, illetve szombaton meglepetésre remekelt a Ferrari, az első gyakorláson Carlos Sainz hozta a Red Bullok tempóját, a másodikon Charles Leclerc és Sainz zártak az első két helyen, a szombat déli bemelegítésen pedig fordított sorrendben követték a leggyorsabb Max Verstappent. Eközben a Mercedes heves fejvakarás kíséretében kereste az ideális beállítást a monacói pályára, olyannyira, hogy még percekkel az időmérő kezdete előtt is javában dolgoztak Valtteri Bottas autójának beállításán.
Felére csökkent viszont az izgalom az amerikai Haas csapat garázsában, esélytelen volt ugyanis, hogy a harmadik szabadedzés legvégén nagy balesetet szenvedő Mick Schumacher autóját két óra alatt újjáépítsék, így a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia kihagyta az időmérőt, és az utolsó helyről rajtol majd vasárnap.
Schumacher mellett a csapattársa, Nyikita Mazepin, a Willliamset vezető Nicholas Latifi, illetve a kétszeres világbajnok Fernando Alonso (Alpine) és az AlphaTauriban ülő japán Cunoda Juki (Yuki Tsunoda) voltak a korai kiesők az időmérő első harmadának végén. Az élen a sorrend némi változást mutatott a szabadedzésekhez képest, Bottas zárt az élen Leclerc, Verstappen és a mclarenes Lando Norris előtt, de persze a Q1 a továbbjutáson kívül nem sok mindenről dönt.
Norris az időmérő középső szakaszában is tett arról, hogy sokat mutogassák a rendhagyó, korábbi festést viselő McLarent, de végül csak a hatodik legjobb idővel jutott tovább az időmérő utolsó szakaszába, megelőzve az egész hétvégén a várakozáson alul teljesítő Lewist Hamultont. Előttük – az első helytől visszafelé haladva – Leclerc, Verstappen, Bottas, Sainz és Pérez volt a sorrend, az első hármast kevesebb mint egy tizedmásodperc választotta el.
A mindent eldöntő harmadik szakasz, a Q3 szorosan indult, Verstappen 6 századdal kezdett gyorsabban, mint Bottas, a többie esélyes viszont inkább kivárt, plusz egy felvezetőkör után csaptak csak bele – legalábbis ami a Ferrarit illeti, mert Leclerc az élre ugrott, Sainz pedig Verstappen és Bottas közé szúrta be magát abba a 6 százados kis résbe. Hamilton eközben viszont továbbra is csak több fél másodpercre jött a leggyorsabb pilótától, a hetedik helyen.
Később Bottas javítani tudott, amivel feljött a harmadik helyre, más viszont már nem tudott javítani, az időmérő legjobb körét autózó Leclerc ugyanis összetörte a kocsiját az uszoda melletti pályaszakaszon, ami miatt meg is szakították az időmérőt. A Ferrari minden bizonnyal össze tudja majd rakni a kisebb sérüléseket szenvedő Ferrarit a futamra, amennyiben nem sérült meg a kocsi váltója. Ha nincs vele baj,
Leclerc és a Ferrari a 2019-es Mexikói Nagydíj óta először indulhat majd az élről.
A monacói pilóta balesetét rajta kívül leginkább Verstappen és Bottas bánhatja, mindketten nagyon gyorsan kezdték a félbeszakított körüket, de hogy tudtak-e volna előzni, az sosem derül ki. Persze, ha cserélni kell Leclerc kocsijában a váltót, a ferraris riválisnak járó öt rajthelyes büntetés miatt még helyzetbe kerülhetnek. A nap vesztese a világbajnoki pontversenyben 14 ponttal vezető Lewis Hamilton lehet, aki csak a hetedik helyről rajtolhat majd vasárnap.
Frissítés: A Ferrari kora esti közlése szerint nem találtak komolyabb meghibásodást a baleset után Leclerc autójának váltójában, de vasárnap reggel, a futam előtt alaposabban is átvizsgálják majd azt, nehogy a versenyen derüljön ki, mégsincs rendben vele minden.