Amit lehetett, azt átépített 2021-re a Ferrari az F1-kocsiján
2021. március 10. – 14:27
Utolsóként a Ferrari tartotta meg 2021-es bemutatóját – a tavalyi Forma–1-es szezont a csalódást jelentő hatodik helyen záró istálló rettenetesen sok átalakítást végzett a tél alatt az SF21 megtervezésekor.
A jobb leszorítóerő reményében újjáépítették a kocsi hátulját, elsősorban a felfüggesztést, újratervezték a motort, ami új váltót is eredményezett, de átépítették az orrkúpot és az első szárnyat is. A 2021-es szabálymódosítások miatt természetesen a padlólemezt is át kellett dolgozniuk, de ebből – a legtöbb riválishoz hasonlóan – lényegében semmit nem mutattak be.
A technikai újításokon túl újdonság, hogy zöld mintával jelenik meg a kocsin a Philip Morris dohányóriáshoz köthető, emiatt sokat vitatott Mission Winnow szponzorfelirat, illetve hogy idén nem egy árnyalatú piros a kocsi alapszíne, hanem a háta felé elsötétedik.
A Ferrari legnagyobb problémája 2020-ban a végsebességgel volt, így elsősorban az új tervezésű motoron múlik majd, hogy sikerül-e felzárkózniuk a Mercedes, Red Bull kettős mellé. Ebben idén félig új pilótapárosra építhetnek, Charles Leclerc mellett ugyanis már Carlos Sainz vezet majd a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel helyén.
Az újdonságok puszta mennyiségét elnézve a Ferrari könnyen lehet, hogy dupla vagy semmit játszik, vagy nagyon bejönnek a téli fejlesztések, és akkor újra dobogókért, győzelmekért harcolhatnak, vagy a nagy csalódás miatti elkeseredettségükben átdolgozott autóval újabb problémák elé néznek.
Az F1-szezon háromnapos tesztje pénteken kezdődik Bahreinben, ott egyből többet tudunk majd arról, hogy a Ferrari merre mozdul a középmezőnyből.