Verstappen sosem örült ennyire dögunalmas versenynek

2020. december 13. – 16:19

frissítve

Verstappen sosem örült ennyire dögunalmas versenynek
A 2020-as Abu-dzabi Nagydíjon győztes Max Verstappen – Fotó: Hamad I Mohammed / Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Az élmezőnyt nézve rettentő unalmas versennyel zárult a Forma–1-es szezon Abu-Dzabiban, hiszen Max Verstappen lényegében sima rajt-cél győzelmet aratott az Abu-dzabi Nagydíjon, mögötte pedig sem Valtteri Bottas második, sem a hetedik világbajnoki címét már hetekkel ezelőtt bebiztosító Lewis Hamilton harmadik helye nem volt veszélyben. Ezt jól jelzi, hogy egy futamot kihagyva is 347 pontot szerzett, ezt több, mint bármely csapat idei teljesítménye két pilótával (leszámítva persze a Mercedest).

Verstappen ezzel mindent megtett azért, hogy esetleg valahogy megszerezze a világbajnoki ezüstérmet, ám Bottas nem tette meg neki azt a szívességet, hogy kiessen, vagy legalább az első öt helyen kívül végezzen, így Bottas végül sorban másodszor lett ezüstérmes, Verstappen pedig szintén sorban másodszor bronzérmes.

Az 55 futam talán legnagyobb eseménye az volt, amikor a 10. körben megállt a Szahíri Nagydíj futamgyőztese, Sergio Pérez alatt a Racing Point. A mexikói pilóta kiesett ugyan, a világbajnoki negyedik helye viszont így sem került veszélybe, a rá leginkább veszélyes Daniel Ricciardo nem tudott annyira elöl végezni, hogy az összetett versenyben előzni tudjon.

Előzött viszont – a leintett állás szerint legalábbis – Sainz és Albon, akik egyaránt 105 ponttal zártak, és ezzel feljöttek a 6. és 7. helyekre az összetettben. Sainzot még vizsgáltál a futam leintése után, amiért túl lassan haladt a boxutcában, de végül nem büntették, így mind az ő hatodik, mind a McLaren harmadik helye végleges maradt. Sainz és Albon mögött Charles Leclerc, Lando Norris és Pierre Gasly zárták a világbajnoki összetett első tíz helyét.

A Mclarené a bronz

Ami a csapatokat illeti, a Mercedes nagyon korán bebiztosította az aranyérmet, ahogy a Red Bull második helyére sem sokáig voltak veszélyesek a többiek. A McLaren részben a remek utolsó futamnak (ötödik és hatodik hely) megszerezte a két nagy mögött a bronzérmet, utoljára 2012-ben jártak ilyen magasan. Mögöttük a Racing Point lett a negyedi, a Renault pedig az ötödik.

Carlos Sainz a 2020-as Abu-dzabi Nagydíjon – Fotó: Giuseppe Cacace / Reuters

A szezonban Charles Leclerc egy-egy villanását leszámítva rettenetesen vergődő Ferrari 1980 óta a legrosszabb eredményével zárt az idényt, mivel idén csak hatodikak lettek a konstruktőri versenyben. 1980-ban Jody Scheckter és Gilles Villeneuve párosa zárt a nyolcadik helyen, onnan viszont gyorsan jött a feltámadás, hiszen 1982-83-ban már világbajnoki címet ünnepelhettek egymás után.

Sok változás jön

A Forma–1 ezzel búcsúzik a 2020-as szezonra, ami után több fontosabb változás jön. Ami a csapatokat illeti, a McLaren jövőre már nem a Renault, hanem a papíron jóval erősebb Mercedes motorjait használja majd, így akár az idei harmadik helyüket is megtarthatják majd. Ezzel egyébként újra lesz McLaren-Mercedes a mezőnyben, a páros 1995-2014 között dolgozott együtt.

Nem motort, hanem nevet vált majd a Racing Point, amely Aston Martin (Racing) néven folytatja majd jövőre. Szintén névcsere jön a Renault-nál, amely a francia márka sportautó-divíziójának nevén, Alpine-ként folytatja majd. Mindkét esetben merőben új színeket láthatunk majd 2021-től az autókon.

Pilótacseréből is lesz bőven. Az Abu-dzabi Nagydíjon búcsúzott a Forma–1-től Romain Grosjean és Kevin Magnussen, akiket Mick Schumacher és Nyikita Mazepin párosa követ majd a Haas csapatánál. A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a Ferrarit elhagyva az Aston Martinnál folytatja, a helyére Carlos Sainz érkezik a McLarentől, ahova Daniel Ricciardo igazol majd a Renault-tól, ott pedig a kétszeres világbajnok Fernando Alonso tér majd vissza két év szünet után.

Továbbra is bizonytalan Danyiil Kvjat (AlphaTauri), Alex Albon (Red Bull) és Sergio Pérez (Racing Point) jövője, de már csak két kiadó hely van az F1-ben, ám lehet, hogy nem csak egy, hanem két hoppon maradó pilóta is lesz a szezon végén – már amennyiben garantáltnak vesszük, hogy a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton hosszabbít a Mercedesnél.

A 2021-es szezon, amiben nem jön radikálisabb technikai módosítás (kisebbek igen), rekordot jelentő 23 versenyből áll majd, és ha minden jól megy, a teszteket leszámítva március 21-én, Ausztráliában kezd majd a mezőny.

A szezon végeredménye

Pilóták: 1. Lewis Hamilton 347 pont, 2. Valtteri Bottas 223, 3. Max Verstappen 214, 4. Sergio Pérez 125, 5. Daniel Ricciardo 119, 6. Carlos Sainz 105, 7. Alex Albon 105, 8. Charles Leclerc 98, 9. Lando Norris 97, 10. Pierre Gasly 75, 11. Lance Stroll 75, 12. Esteban Ocon 62, 13. Sebastian Vettel 33, 14. Danyiil Kvjat 32, 15. Nico Hülkenberg 10, 16. Kimi Räikkönen 4, 17. Antonio Giovinazzi 4, 18. George Russell 3, 19. Romain Grosjean 2, 10. Kevin Magnussen 1, 21. Nicholas Latifi 0

Konstruktőrök: 1. Mercedes 573 pont, 2. Red Bull 309, 3. McLaren 202, 4. Racing Point 195, 5. Renault 181, 6. Ferrari 131, 7. AlphaTauri 107, 8. Alfa Romeo 8, 9. Haas 3, 10. Williams 0

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!