Maradt ugyan a Forma–1 mezőnye Bahreinben, a Szahíri Nagydíjat viszont más vonalvezetésű pályára vitték, mint a Bahreini GP-t. Mivel az úgynevezett külső vonalvezetés csak 3543 méter hosszú, ezért az F1 leggyorsabb köreit teszik meg ezen a versenyzők. Már persze az időeredményt nézve, nem az átlagsebességet – az eddigi rekord 58,790 másodperc volt egyetlen körön, amit még Niki Lauda autózott 1974-ban Dijonban.
Ez a rekord már az első szabadedzésen megdőlt, az időmérő végére pedig 53,377 másodpercig javultak. Ezt a hihetetlen rövid kört a mercedeses Valtteri Bottas autózta, aki mindössze 26 ezredmásodperccel volt gyorsabb a koronavírusos Lewis Hamiltont helyettesítő, a mezőny leglassabb autójából, a Williamstől érkező George Russellt.
Az időmérő első harmadában nem történt meglepetés. A kevés kanyarral tarkított, főleg a végsebességet preferáló vonalvezetésű pályán a két Haas, a két Williams, illetve az egyik Alfa Romeo, Kimi Räikkönen estek ki elsőként. Közel járt a kieséshez Alex Albon az egyik Red Bull-lal, de végül megúszta, és 15-ként továbbment.
A második harmadban, vagyis a Q2-ben már mindkét Mercedes, Valtteri Bottas, illetve a koronavírusos Lewis Hamiltont helyettesítő George Russell is 54 másodperc alá tudtak menni, mindezt a közepes keverékű gumin. A középmezőnybe tartozó csapatok a lágy, gyorsabb keverékkel tudták csak felvenni velük a versenyt, a Mercedesek így viszont taktikai előnyben lehetnek vasárnap, hiszen a keményebb gumin rajtolhatnak majd.
Ami a kiesőket illeti, a Q2-ben Esteban Ocon, Alex Albon, Sebastian Vettel, Antonio Giovinazzi és Lando Norris nem voltak elég gyorsak. A rövid körnek köszönhetően az első hét továbbjutó két tizeden belül volt egymáshoz képest, a tíz továbbjutót pedig kevesebb, mint három tizedmásodperc választotta el egymástól.
A Q3-ban elsőre Max Verstappen kezdett az élen, de óriási meglepetésre még Charles Leclerc is előzte a két Mercedest. A monacói pilóta úgy érezte, hogy mindent kihozott a Ferrariból, ezért utána ki is szállt az autóból, pedig a szokatlanul rövid pálya miatt három mért körre való próbálkozás is belefért a pilótáknak. Másodikra Bottas és Russell is javítani tudott, a páros ezzel átvette a vezetést, amit a legvégére is megtartottak, igaz, a vége annyira sűrű lett, hogy az első három helyen végző Bottas, Russell, Verstappen triót mindössze 56 ezredmásodperc választotta el. Leclerc jól taktikázott, hiszen megtartotta a negyedik rajthelyét.
A rendkívül rövid körök miatt a vasárnapi futam 87 körből áll majd. A verseny magyar idő szerint 18.10-kor rajtol.