Óriási balesettel indult a Bahreini Nagydíj, Grosjean kocsija kettészakadt és kigyulladt

2020. november 29. – 15:42

frissítve

Óriási balesettel indult a Bahreini Nagydíj, Grosjean kocsija kettészakadt és kigyulladt
Romain Grosjean kettészakadt versenyautója a 2020-as Bahreini Nagydíjon – Fotó: Hamad I Mohammed / Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Óriási balesettel indult a 2020-as Bahreini Nagydíj, nem sokkal a rajt után Romain Grosjean csapódott nagy erővel a falnak, a balesetben pedig azonnal kigyulladt az autója. Ez jól mutatja a becsapódás erejét, ekkora sérülést ritkán szokott elszenvedni Forma–1-es autó. Szerencsére a hosszú másodpercekig a lángok között ülő Grosjean komoly sérülés nélkül megúszta az esetet, kisebb égési sérüléseket szenvedett csak.

Csapata, a Haas is megerősítette, hogy a szezon végén az F1-ből távozó pilóta rendben van, de kivizsgálásra kórházba szállítják a láthatóan nagyon nehezen mozgó pilótát, akit végül nem is az orvosi kocsi, hanem mentő vitt el közvetlenül a pályáról. A kórházba végül helikopterrel jutott el a 34 éves francia versenyző. A csapat később annyit tett hozzá, hogy kisebb égéseket szenvedett a versenyző a bokáin és kézfejein. Más egészségügyi problémáról nem számolt be, de a gyanú szerint több bordája is eltörhetett.

Csak akkor merték megismételni a rajt utáni eseményeket, amikor kiderült, hogy Grosjean súlyos sérülés nélkül megúszta az esetet. Ekkor derült ki, hogy Grosjean a pályán keresztben haladva ütközött az egyik AlphaTaurival, majd utána csapódott a korlátba. Az ütközés erejét jól jelzi, hogy a Haas szabályosan kettészakadt a becsapódás után. Ekkor szabadult ki a teljes futamra elegendő, jóval több mint 100 kg üzemanyag, amely lényegében azonnal kigyulladt. Hasonló balesetet az elmúlt évtizedekben nem nagyon lehetett látni, csodával határos, hogy Grosjean a saját lábán jutott be a mentőautóba.

A kocsi eleje szinte teljesen megsemmisült a korlába fúródva, a pilóta életét védő túlélőfülke a korlátban akadt fenn, Grosjean innen mászott ki még időben, mielőtt megégett volna az elmúlt évek egyik legijesztőbb F1-balesetében. A Forma–1 orvosi autóját vezető Alan van der Merwe azt mondta, hogy éveknek tűnt, amíg arra vártak, hogy Grosjean felbukkanjon a lángok közül. Van der Merwe és dr. Ian Roberts, akik együttes erővel rántották le a korlát tetejéről a tűzből menekülő pilótát, 12 éve dolgoznak az F1-ben, azóta nem volt dolguk ekkora méretű tűzzel. Utoljára 1989-ben történt hasonló, amikor Gerhard Berger Ferrarija gyulladt ki a korlátnak ütközve a San Marinó-i Nagydíjon.

Az autóra szerelt fejvédő bukókeret, a versenyoverall alatt viselt tűzálló ruha és az extrém hőt is elbíró sisak, valamint a porral oltóval villámgyorsan a helyszínre érkező pályabírók mind-mind nagyban közrejátszottak abban, hogy Grosjean nem szenvedett komolyabb sérülést, amikor a Haas konzervnyitóként tört át a szalagkorláton. Az éjszakát a kórházban kell töltenie, mert megégett mindkét keze.

Az 57 körösre tervezett futam hosszabb szünet, majdnem 1,5 órás kihagyás után folytatódott, mert ki kell cserélni a súlyosan sérült korlátot. Lewis Hamilton megtartotta az első, majd a második rajt után is megtartotta az első helyét, mögötte viszont folytatódott a nem várt események sora: a második rajt után ugyanis Lance Stroll állt fejre a Racing Pointtal. A kanadai sérülés nélkül szállt ki, de számára is véget ért a verseny, ami a 10. körig csak a biztonsági autó mögött haladt csak tovább.

Az első, rendes rajt után az élen kialakult sorrend majdnem a leintésig maradt, de végül nem jött össze a Hamilton, Verstappen, Pérez dobogó, mert 3 körrel a vége előtt előbb meghibásodott, majd ki is gyulladt Pérez motorja. A mexikói kiesésével épp az az Alex Albon került fel a dobogóra, akinek a helyére pályázna a 2021-es szezonra szerződéssel még nem bíró Pérez.

Hamilton dominanciáját jelzi, hogy már a futam 31. körében idén már az 588. körét töltötte az élen versenyeken, ez a legtöbb, amit bármely szezonon belül az élen töltött, pedig még csak a 15. verseny felén járt túl valamivel.

Az már korábban eldőlt, hogy a Mercedes nyerte a konstruktőri világbajnokságot, Lewis Hamilton két hete, a Török Nagydíjon szerezte meg a hetedeik világbajnoki címét, amivel beérte az eddigi rekorder Michael Schumachert. A Bahreini Nagydíjra nem jutott újabb döntés pozícióról, sőt, azzal, hogy Valtteri Bottas szerencsétlen futamot fogott ki a Mercedesszel, és csak a 8- lett, miközben Verstappen a dobogón végzett, még kiélezettebb lesz az ezüstharc. A párost 2 futammal a szezon vége előtt 12 pont választja el, ennyire olvadt Bottas előnye.

Lewis Hamilton és Max Verstappen a 2020-as Bahreini NagydíjonFotó: Giuseppe Cacace / Reuters
Lewis Hamilton és Max Verstappen a 2020-as Bahreini NagydíjonFotó: Giuseppe Cacace / Reuters

Szintén nagy csata lesz a negyedik helyért a 102 pontos Daniel Ricciardo, a váratlan bahreini kiesése után 100 pontos Pérez, illetve 98 pontos Charles Leclerc között, de kis szerencsével még Lando Norris (86), illetve Carlos Sainz és Alex Albon (85-85) is odaérhetnek. A csapatversenyben ugyancsak tovább megy a küzdelem a bronzéremért, a Mercedes és a Red Bull mögött ez a sorrend akkor, amikor még két futam van hátra az idényből: McLaren (171 pont), Racing Point (154), Renault (144) és Ferrari (131).

A Forma–1 mezőnye marad Bahreinben, ahol egy hét múlva újra versenyeznek, a pálya nyomvonala változik viszont, az F1-történelem leggyorsabb köre jöhet majd egy majdnem körpályán, amin 55 másodperc körül körbeérnek majd.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!