Még meg sem született, de már dobogón állt Michelisz WTCR-bajnok utódja

2020. november 15. – 16:28

frissítve

Még meg sem született, de már dobogón állt Michelisz WTCR-bajnok utódja
A WTCR (túraautó-világkupa) 2020-as bajnoka, Yann Ehrlacher – Fotó: Paulo Maria / FIA WTCR / DPPI

Másolás

Vágólapra másolva

A Cyan Racing Lynk & Co 24 éves francia pilótája, Yann Ehrlacher lett a túraautó-világkupa 2020-as bajnoka, aki legfiatalabb túraautó-bajnok lett a WTCR-t és az előd WTCC-t nézve. Ehrlacher a szezonzáró Aragón Nagyíjon, egyetlen futammal a vége előtt biztosította be a bajnoki címét.

A motorsportos családba született Ehrlacher 2017-ben, 20 évesen mutatkozott be a túraautó-világbajnokságon az RC Motorsport Ladájával, és már az első idényében, újoncként szerzett egy futamgyőzelmet, amivel jelzte, nem csak azért van ott a mezőnyben, mert a nagybátyja a négyszeres túraautó-világbajnok Yvan Muller. (Összahasonlításképp, Muller 2008-ban 39 évesen lett először világbajnok.)

De nem csak Ehrlacher 2020-as csapattársa, Muller autóversenyző a családban, hanem Ehrlacher anyja, Muller testvére, Cathy Muller is, akinek köszönhetően Yann Ehrlacher már azelőtt dobogón állhatott, hogy megszületett volna.

„Édesanyám két hónapos terhes volt velem, amikor az utolsó versenyén indult, Olaszországban egy Ferrari Challenge-futamon. Meg is nyerte, úgyhogy először akkor álltam a dobogón, amikor még meg sem születtem”

— mesélte el Ehrlacher a koronavírus-járvány miatt elhalasztott idei WTCR-szezon előtt a sorozat Fast Talk című podcastjéban.

Ehrlacher a fiatalkori bravúr után felnőttként is remek eredményeket szállított. A még Ladával megszerzett 2017-es futamgyőzelem után 2018-ban az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport Hondájával két futamgyőzelmet szerezve 10. lett a WTCR-ben, egy évvel később pedig már nagybátyja mellé igazolva a Cyan csapat versenyzőjeként lett kilencedik a szezonban.

Idén, a koronavírus miatt hat versenyhétvégére és 16 versenyre redukált idényben három futamgyőzelem is elég volt ahhoz, hogy egy futammal a bajnokság vége előtt beülhessen abba a trónba, amit 2019-ben Michelisz Norbert avatott fel a magyar autósport első nagy nemzetközi, világszintű címével.

Ehrlacher a szombati időmérő után nyeregben érezhette magát a Motorland Aragónon, vasárnap viszont a vizes körülmények között erőre kapott Guerrieri, és a körülményeket jól megtippelve, előre száraz, hátulra viszont vizes pályára való gumikat felrakatva a 16. helyről indulva óriási futamgyőzelmet aratott. Sikerével és Ehrlacher hatodik helyével 16 pontra csökkentette hátrányát a hétvége első futama után, a másodikon viszont minden eldőlt: Guerrieri kiesett, Ehrlacher pedig a hatodik helyével 10 pontot gyűjtve behozhatatlan előnyre tett szert.

A második helyre Ehrlacher nagybátyja, Muller ért oda 195 ponttal (Ehrlacher 234-gyel lett bajnok), a harmadik helyet pedig eredetileg Esteban Guerrieri szerezte meg 194 ponttal, de végül büntetés miatt elvesztette az utolsó futamot szerzett 10. helyét, így a bajnoki bronzérmet a büntetés előtt Guerrierihez hasonlóan 194 pontot gyűjtő, de kevesebb futamgyőzelmet szerző Jean-Karl Vernay örökölte meg.

Ami a pontversenyt illeti, a Hondát vezető Tassi Attila lett a legjobb magyar, ő kerek 100 pontig jutva az összetett 12. helyén zárt. A tavalyi bajnok Michelisz Norbert a Hyundai legeredményesebb versenyzőjeként 93 ponttal Tassi mögött a 13. lett, a WTCR-újonc Boldizs Bence 35 ponttal a 18., csapattársa, Kismarty-Lechner Gábor pedig 17 ponttal a 20. helyet szerezte meg. Boldizs az újoncok versenyében harmadik lett Gilles Magnus és Luca Engstler mögött.

A Zengő Motorsport viszont remekül igazolt melléjük 2020-ra, Mikel Azcona ugyanis a hetedik lett az összetettben.

Ehrlacher bajnoki címe mellett eldőlt azt is, hogy Gilles Magnus lett a szezon legjobb újoncpilótája, a csapatbajnoki címet Ehrlacher és Muller csapata, a Cyan Racing Lynk & Co szerezte meg, a nem gyári támogatással induló pilóták versenyében pedig a Mulsanne Srl Alfa Romeóját vezető Jean-Karl Vernay lett a győztes.