Óriási izgalmakat hozott az eső a Török Nagydíj időmérőjére. A korai csúszkálás a végére kockázatvállalásba fordult, a végig irtózatos tempót autózó Max Verstappent a végére mindkét Racing Point meg tudta szorongatni, sőt, Lance Stroll a végére óriási meglepetésre meg is előzte az esőmenő hollandot, pályafutása első pole pozícióját szerezve. Lewis Hamilton csak a hatodik helyen zárta a majdnem egy órát csúszó időmérőt, de még így is újra világbajnok lehet vasárnap, immáron hetedszer.
Már a Török Nagydíj pénteki szabadedzésekein látszott, hogy a teljesen újraaszfaltozott isztambuli pálya gondot jelent a pilótáknak, hiszen túl apró szemcséjű kavicsok kerültek az aszfaltba, aminek így túl sima, vagyis túl csúszós lett a felülete. A helyzeten nem könnyített az sem, hogy a friss aszfaltból rengeteg olaj szivárgott ki, illetve az sem, hogy a versenyhétvégén egyetlen sorozatot sem kötöttek le betétfutamnak, így az F1-eseken kívül más nem vitt fel gumit a pályára.
Ezt orvosolandó a promóterek felbéreltek autósokat, hogy éjszaka körözve némi plusz gumit vigyenek fel a pályára, mindez viszont hiábavalónak bizonyult, amikor az éjjel eleredt az eső. És esett a magyar idő szerint délután 1-kor kezdődő időmérő indulásakor is, ez pedig azt eredményezte, hogy
a jégpályához hasonlító körülmények között vezető pilóták még az extrém időjárásra tervezett esőgumikon sem tudták a pályán tartani az autóikat.
Az időmérő első harmadát gyorsan, bő 10 perc után félbe is szakították több mint fél órára, de kevesebb mint 3 perc után ismét jött a leállást jelző piros zászló, amikor Romain Grosjean a sóderágyban állt meg a Haasszal.
Mire újra folytatni tudták, annyit javult a pálya állapota, hogy Max Verstappen 8 másodperccel javította meg az addigi legjobb időt, így a veszélyt jelentő 15. helyen helyett nagyon simán, elsőként jutott tovább az időmérő második harmadába. Verstappen remek köre azt is jelentette, hogy közte, illetve az utolsó helyen záró Nicholas Latifi között 24 másodperc különbség volt, de összesen heten voltak 10 másodpercen kívül hozzá képest, többek között a még így is továbbjutó Lewis Hamilton. Latifi mellett Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, George Russell és Romain Grosjean estek ki a Q1-ben.
Az időmérő második harmadától már jobb állapotban volt a pálya a csillapodó esőnek köszönhetően, alig volt komoly csúszkálás, és a köridők is fokozatosan javultak. Nem meglepő módon a vizes körülmények Verstappennek kedveztek a legjobban, aki majdnem 2 másodpercet vert ebben a szakaszban a mögötte második leggyorsabb Alex Albonra, vagyis csapattársára. Mögöttük Lewis Hamilton jött ekkor harmadikként, míg a kieső helyekre Lando Norris, Sebastian Vettel, Carlos Sainz, Charles Leclerc és Pierre Gasly kerültek.
Verstappen lendülete a harmadik harmadra is kitartott, az esőgumikon döbbenetes különbséggel, 4 másodperccel vert mindenkit, de ahogy száradt a pálya, Sergio Pérez az átmeneti esőgumikon meglepte a hollandot, és még úgy is megelőzte majdnem 3 tizeddel, hogy egy hiba után lényegében megállt keresztben a pályán.
Ezek után garantálható volt, hogy az időmérő utolsó perceiben, amikorra szinte mindenki átmeneti esőgumira vált, óriási izgalmak várnak a mezőnyre. Az izgalmak végül majdhogynem őrületbe fordultak, miután a tíz még versenyben levő pilóta közül nem mindenki volt elég bátor az átmeneti gumihoz.
Elsőként Sergio Pérez ugrott az élre az egyik Racing Pointban, de Max Verstappen még vissza tudta verni az első támadását. Másodikra viszont Sergio Pérez mellé csatlakozott a csapattársa, Lance Stroll is a Verstappen elleni offenzívában, a fiatal kanadai pedig annyira gyors volt, hogy azzal már Verstappen sem tudott mit kezdeni. A holland erejéből csak annyira futotta, hogy megakadályozza a Racing Point első sort, ami óriási meglepetés lett volna. A csapat egyébként csak ennyivel reagált Stroll első rajthelyére:
„Nem is tudom szavakba önteni, amit érzek, kicsit sokkban vagyok. Ez eddigi pályafutásom egyik legnagyobb eredménye, gyerekként csak álmodunk ezekről a pillanatokról, hihetetlenül különleges” – mondta Stroll az autóból kiszállva.
Stroll, Verstappen és Pérez mögött Alexander Albon, Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton volt a sorrend. A hatszoros világbajnok Mercedes-pilóta így sem szomorkodhat nagyon, a vasárnapi futamon ugyanis elég a csapattárs Valtteri Bottas előtt végeznie bármilyen pozícióban ahhoz, hogy hetedszer is világbajnok legyen. A futam magyar idő szerint szokatlan időpontban, 11.10-kor rajtol majd.
A rajtsorrend addig akár még módosulhat is, mert az időmérő első harmadában több pilóta is gyorsan hajthatott sárga zászlós jelzés mellett.