A Netflix elmondta, hogyan szorítaná vissza a jelszavas trükközést

2022. október 19. – 09:38

Másolás

Vágólapra másolva

Magyar idő szerint kedd éjszaka közzétette harmadik negyedéves gyorsjelentését a Netflix, valamint a cég menedzsmentje tett néhány fontos, sokakat érintő bejelentést. Az egyikről már lehetett tudni néhány napja, de ezúttal ismét foglalkoztak vele: novembertől 12 országban indul el a streamingszolgáltató olcsóbb előfizetést, de cserébe reklámokat nyújtó változata. (Magyarországon még nem lesz elérhető ez a szolgáltatás.)

A Netflix egy ideje már harcolna a lényegében illegális jelszómegosztás ellen (egy előfizető most öt felhasználói fiókot hozhat létre, ami azzal jár, hogy sokan megosztják jelszavaikat rokonaikkal, barátaikkal). A cég menedzsmentje most árult el részleteket arról, hogy mi a tervük ennek visszaszorítására, de az ötlet nem tűnik forradalmian újnak: azoknak, akik előfizetéseit most mások is használják, alszámlák létrehozásának lehetőségét kínálják fel, amihez egy, a mostaninál valamivel drágább előfizetés társulna – lehetővé tenné viszont, hogy többen is használhatják a szolgáltatást. Azokat pedig, akik most más fiókjával netflixeznek, felajánlják, hogy ha előfizetnek, átvihetik a saját előfizetésre a meglévő felhasználó profilt.

Hogy a jelszómegosztás mekkora probléma, azt jól érzékelteti, hogy abban az időben, amikor nagyjából 220 millió előfizetőjük volt, úgy becsülték, hogy csaknem feleennyi, körülbelül 100 millió előfizetés nélkül, mások jelszavát használó nézőjük van. A szigorítást a jövő évben tervezik elindítani, ennél pontosabbat egyelőre nem közöltek.

A cég előfizetőinek száma már ezeknek az intézkedések a bevezetése nélkül is nőtt az utolsó negyedévben (főleg az ázsiai térségnek köszönhetően): július-szeptember között 2,4 millióval emelkedett a felhasználóik száma. Ez több mint kétszerese a cégvezetés és az elemzők által vártnak. A Netflix ugyanakkor még mindig úgy érzi, nem kellően dinamikus a növekedésük – a tervezett intézkedések ezt segíthetnek felpörgetni. A cég most utoljára közölte, hogy mennyi új előfizetőt vár a következő negyedévtől – vagyis attól, amiben már benne vagyunk –, a 4,5 millió előrejelzésben már benne lehet az olcsóbb, „reklámos” csomag hatása is.

Nemcsak az előfizetők száma, hanem így a vállalat bevételei is a vártnál jobban nőttek: a harmadik negyedévben csaknem 8 milliárd dollárt keresett a streamingszolgáltató, ami 5,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az egy részvényre jutó eredmény csaknem másfélszerese lett az elemzők által vártnak (3,1 dollár a 2,13 dollárral szemben), így a zárás utáni kereskedésben 14 százalékot drágultak a cég részvényei (amelyek értéke azonban így is feleannyi, mint az év elején volt).

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!